Ο τουρισμός μετατρέπεται σταδιακά σε ένα ισχυρό εργαλείο εκμάθησης των διάφορων πολιτισμών. Οι άνθρωποι εξερευνούν τον κόσμο για να μάθουν και να ανακαλύψουν διαφορετικούς τρόπους ζωής. Αυτή η πληροφορία υποστηρίζεται και από την ετήσια έρευνα της Booking.com, που αποκάλυψε ότι το 75% των ταξιδιωτών παγκοσμίως αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες που είναι αντιπροσωπευτικές της τοπικής κουλτούρας.
Σε ειδική ενημέρωση των συνεργαζόμενων τουριστικών καταλυμάτων η Booking.com δίνει το βήμα για ιδέες τέτοιων συνεργασιών.
Ιδού, χαρακτηριστικές περιπτώσεις:
- Η Marissa Kozuma, Marketing Manager στο Turtle Bay Resort αναφέρει: «Έχουμε διαπιστώσει ότι, από τον COVID και μετά, υπάρχει νέο ενδιαφέρον για θέματα περιβαλλοντικής, κοινωνικής και εταιρικής διαχείρισης. Καθώς και για το πώς να είσαι απλώς ένας καλός ταξιδιώτης, που δείχνει σεβασμό». Με όλα αυτά, τονίζει η πλατφόρμα, η ενασχόληση με την τοπική κοινότητα με σκοπό τη συμμετοχή της στην όλη τουριστική διαδικασία δεν είναι απλώς δεοντολογικώς σωστή, αλλά έχει νόημα και από επιχειρηματικής σκοπιάς.
- Υιοθετήστε τις αρχές του τουρισμού που βασίζεται την κοινότητα: Η ειδικός σε θέματα συμμετοχής της κοινότητας Marina d'Engelbronner αναφέρει: "Η πορεία σας προς μια πιο βιώσιμη συμμετοχή της κοινότητας, ο τουρισμός που βασίζεται στην κοινότητα «δεν αφορά μόνο την επαφή με παραδοσιακούς ηγέτες, όπως οι κυβερνητικές αρχές. Έχει να κάνει με την επαφή με τους ανθρώπους. Προσπαθήστε να καταλάβετε ποιοι είναι πραγματικά, τι περιμένουν και ποιες είναι οι ανάγκες τους».
- Είναι σημαντικό, τονίζει η Booking.com απευθυνόμενη στους συνεργάτες, "να αναγνωρίσετε τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο των επιχειρηματικών σας αποφάσεων και να συμβουλευτείτε την κοινότητα προτού ενεργήσετε. «Είτε πρόκειται για την αντικοινωνική συμπεριφορά είτε για τα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, πρέπει να έχετε επίγνωση των προκλήσεων που σχετίζονται περισσότερο με τον προορισμό σας.... Ελάτε σε επικοινωνία με άλλους κατοίκους και μιλήστε με τους επισκέπτες σας, ώστε να μπορεί να υπάρξει κατανόηση και συνεννόηση από κάθε πλευρά, καθώς και συνεργασία για εύρεση λύσεων».
- Ξεκινήστε με συζητήσεις στις οποίες επιδεικνύετε σεβασμό. Ο συνεργάτης της Booking.com και ιδιοκτήτης του Point B Guest House, Kevin Murphy, εξηγεί πώς αλληλεπιδρά με την τοπική κοινότητα στο Κέιπ Τάουν: «Όταν πηγαίνω σε συναντήσεις με άλλους, συζητάμε. Δεν προσπαθώ να τους επιβληθώ, αλλά μαθαίνω από αυτούς. Πρέπει να υπάρχει κάτι σαν γέφυρα μεταξύ των δύο απόψεων, γιατί αν πείτε, "αυτό θα γίνει...", δεν θα πετύχετε τον στόχο σας. Το κλειδί είναι να ακούτε, να κατανοείτε και να κάνετε διάλογο».
- Ομοίως, η Marina d'Engelbronner πιστεύει ότι όλη η φιλοσοφία του τουρισμού με βάση την κοινότητα μπορεί να αποτυπωθεί με μια παροιμία: «Αν θες να πας γρήγορα, πήγαινε μόνος. Αν θες να πας μακριά, πήγαινε μαζί με άλλους». Όλο αυτό έχει να κάνει με τον αμοιβαίο σεβασμό, καθώς και το να δίνετε στους κατοίκους τη δύναμη και τον έλεγχο προκειμένου να οικοδομήσουν μια ισχυρή τοπική οικονομία.
Προέλευση και το πλήρες άρθρο : www.tornosnews.gr