Σάββατο, 06 Δεκεμβρίου 2025

Ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ε.Ι.Χ με Οδηγό σε ΣΑΤΑ & Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α.

Τα συνδικαλιστικά όργανα των Ε.Δ.Χ. οχημάτων (ταξί), για μία ακόμη φορά απευθύνονται προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υποβάλλοντας θέσεις και προτάσεις, οι οποίες δεν αφορούν μόνο τον κλάδο τους, αλλά και τον κλάδο των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, ζητώντας ουσιαστικά την απαγόρευση της λειτουργίας των επιχειρήσεων μας. Ένας επαγγελματικός κλάδος, δηλαδή, αντί να προωθεί αιτήματα για την επίλυση των δικών του προβλημάτων, προωθεί αιτήματα για τη θεσμοθέτηση προσκομμάτων και εμποδίων, που θα παρεμποδίσουν την ομαλή λειτουργία ενός άλλου, νόμιμου, επαγγελματικού κλάδου.

 

Όσον αφορά, ειδικότερα, στις εκτός τόπου και χρόνου προτάσεις - απαιτήσεις των συνδικαλιστικών φορέων των Ε.Δ.Χ. οχημάτων (ταξί), αναφορικά με τις επιχειρήσεις εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, σημειώνουμε τα ακόλουθα:

 

1. Η πρόταση καθιέρωσης ελάχιστης διάρκειας 3 ωρών για τη μίσθωση Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου με οδηγό και ελάχιστου μισθώματος 150 ευρώ για όλη την επικράτεια, είναι εκτός πραγματικότητας, και θα αποβεί σε βάρος της εξυπηρέτησης των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας και σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και της εθνικής οικονομίας. Αυτό που ζητούν ουσιαστικά τα Ε.Δ.Χ. οχήματα (ταξί), είναι η απαγόρευση της λειτουργίας των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό ή η θέσπιση υπέρμετρων περιορισμών, που ισοδυναμούν ουσιαστικά με απαγόρευση της λειτουργίας τους. Έτσι, ώστε, οι επιχειρήσεις εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό να «εξαφανιστούν» από την αγορά και να αφήσουν το μονοπώλιο των μεταφορικών υπηρεσιών και ιδίως των τουριστικών μεταφορών, μόνο στα ταξί.

 

2. Οι αναφορές των συνδικαλιστικών φορέων των Ε.Δ.Χ. οχημάτων (ταξί), περί δήθεν υποκλοπής μεταφορικού έργου των ταξί από τα Ε.Ι.Χ. με οδηγό, την οποία, μάλιστα, χαρακτηρίζουν απαξιωτικά ως «πειρατεία», είναι καθαρά παραπλανητική. Σημειώνουμε, καταρχάς, ότι «υποκλοπή μεταφορικού έργου των ταξί» από τα Ε.Ι.Χ. με οδηγό, όπως την εννοούν τα συνδικαλιστικά όργανα των ταξί δεν υπάρχει. Οι χαρακτηρισμοί αυτοί, οι οποίοι στοχοποιούν ουσιαστικά ολόκληρο τον κλάδο των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, οφείλονται αποκλειστικά και μόνο στο γεγονός, ότι τα Ε.Δ.Χ. οχήματα (ταξί) αρνούνται από την πρώτη στιγμή (από το 2012) και έως σήμερα, να αποδεχθούν τα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα με οδηγό, ως νόμιμο επαγγελματικό κλάδο στον τομέα της παροχής μεταφορικών - τουριστικών υπηρεσιών. Αρνούνται, δηλαδή, να αποδεχτούν την ύπαρξη ενός κλάδου, η λειτουργία του οποίου, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του ν. 4093/2012, αποσκοπεί στην «αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος» και στην «κάλυψη νέων αναγκών που έχουν δημιουργηθεί στην τουριστική αγορά».
 

Όπως έχει κριθεί από το Συμβούλιο Επικρατείας, υποκλοπή μεταφορικού έργου υπάρχει μόνο όταν το Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητο με οδηγό λειτουργεί ουσιαστικά ως ταξί και παραλαμβάνει επιβάτες «από το δρόμο» (όταν τα οχήματα βρίσκονται σε κίνηση ή σε χώρους στάσης και στάθμευσης), δηλαδή χωρίς προκράτηση. Καμία άλλη περίπτωση δεν συνιστά υποκλοπή μεταφορικού έργου.

 

3. Οι συνεχείς αναφορές των συνδικαλιστικών οργάνων των ταξί, ιδίως μετά την έκδοση της ΚΥΑ 134328/2025, ότι τα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα με οδηγό εκτελούν δήθεν «αστικές μεταφορές», τις οποίες επιτρέπεται να εκτελούν μόνο τα ταξί, είναι εντελώς εσφαλμένες και παραπλανητικές. Καταρχάς, σημειώνουμε, ότι με σειρά αποφάσεων των διοικητικών δικαστηρίων της χώρας, έχει κριθεί ξεκάθαρα και πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι η μεταφορά επιβατών, με Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα με οδηγό, από τόπο σε τόπο (από - προς / A to B), τα λεγόμενα transfers, συνιστά καθ’ όλα νόμιμη μεταφορά και δεν αποτελεί ανεπίτρεπτη μεταφορά με κόμιστρο, ούτε ανήκει στο αποκλειστικό μεταφορικό έργο των Ε.Δ.Χ. οχημάτων (ταξί).
 

Περαιτέρω, συμφωνούμε ότι το έργο των ταξί είναι η αστική μεταφορά. Διότι, εμείς ούτε είμαστε ούτε και θέλουμε να γίνουμε ταξί. Διαφωνούμε, όμως, ως προς τον ορισμό της έννοιας της «αστικής μεταφοράς», διότι, τα συνδικαλιστικά όργανα των ταξί εκλαμβάνουν εσφαλμένα ως «αστική μεταφορά», και κάθε καθαρά τουριστική μεταφορά η οποία δεν αποτελεί εκδρομή ή περιήγηση. Δηλαδή, τα συνδικαλιστικά όργανα των ταξί θεωρούν, εσφαλμένα ή, μάλλον, σκοπίμως, κάθε τουριστική μεταφορά, πλην των εκδρομών και περιηγήσεων, ως δήθεν «αστική μεταφορά», θέλοντας έτσι να αποκλείσουν τα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα με οδηγό από την εκτέλεση καθαρά τουριστικών μεταφορών. Διότι, οι μεταφορές τουριστών κατά τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν θεωρούνται, κατ’ αυτούς, ως δήθεν «αστική μεταφορά».
 

Πλην, όμως, η προκρατημένη μεταφορά ενός τουρίστα, από το αεροδρόμιο ή το λιμάνι, στο τουριστικό κατάλυμα που έχει επιλέξει για τη διαμονή του, δεν αποτελεί αστική μεταφορά, αλλά τουριστική μεταφορά. Όπως, τουριστική μεταφορά, αποτελεί και κάθε προκρατημένη μεταφορά τουριστών από τις πύλες εισόδου της χώρας ή των νησιών ή άλλων τουριστικών προορισμών (αεροδρόμια και λιμάνια) προς χώρους τουριστικής διαμονής (ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα) και αντίστροφα.
 

Το μεταφορικό έργο, λοιπόν, που παρέχουν οι επιχειρήσεις εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. με οδηγό είναι απολύτως ξεκάθαρο και σε καμία περίπτωση δεν συγχέεται με το έργο των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων (ταξί).

Πράγματι, αντικείμενο των επιχειρήσεων μας αποτελούν κατά βάση οι
τουριστικές μεταφορές, δηλαδή οι μεταφορές τουριστών από τις πύλες εισόδου της χώρας ή των νησιών ή άλλων τουριστικών προορισμών, προς χώρους τουριστικής διαμονής (ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα) και αντίστροφα, καθώς και κάθε είδους τουριστικές εκδρομές και περιηγήσεις τουριστών ή επιβατών κρουαζιέρας που εκτελούνται με Ε.Ι.Χ. οχήματα με οδηγό. Αντιθέτως, αντικείμενο των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων (ταξί) αποτελεί κατά βάση η αστική μεταφορά, δηλαδή, σύμφωνα με το Συμβούλιο Επικρατείας, η εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών των κατοίκων (πολιτών) συγκεκριμένης εδαφικής περιφερείας.
 

Επιπλέον, το σύνολο των μεταφορικών υπηρεσιών που παρέχουν οι επιχειρήσεις μας εκτελείται κατόπιν προκρατήσεως (με διάφορους τρόπους και μέσα) κάτι που διαφοροποιεί πλήρως και ουσιωδώς το μεταφορικό έργο των επιχειρήσεων μας από αυτό των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων (ταξί). Ενώ σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει λόγος για «υποκλοπή» ενός μεταφορικού έργου, το οποίο έχει προκρατηθεί και προπληρωθεί τις περισσότερες φορές (και μάλιστα προ πολλών ημερών ή ακόμα και μηνών) από το μεταφερόμενο επιβάτη (τουρίστα), για να εκτελεστεί από έναν συγκεκριμένο επαγγελματία ή επιχείρηση εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, την οποία ο ίδιος ο επιβάτης (τουρίστας) έχει ελεύθερα επιλέξει, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλο τον κόσμο.
 

Προτείνουμε, λοιπόν, η οποιαδήποτε εμπλοκή των Ε.Δ.Χ. οχημάτων (ταξί) στις τουριστικές μεταφορές και, ιδίως στις μεταφορές τουριστών από τις πύλες εισόδου της χώρας ή των νησιών ή άλλων τουριστικών προορισμών (αεροδρόμια και λιμάνια) προς χώρους τουριστικής διαμονής (ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα) και αντίστροφα, να επιτρέπεται μόνο υπό τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν και για τα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα με οδηγό.
 

Δηλαδή, όλως ενδεικτικά, με αυτοκίνητα που εμπίπτουν στην κατηγορία εκπομπών EURO 5 ή V ή και μεταγενέστερες αυτών και έχουν μέγιστο χρόνο κυκλοφορίας δέκα (10) έτη ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας τους. Και με οδηγούς, οι οποίοι θα πρέπει: α) Να έχουν λευκό ποινικό μητρώο, β) να έχουν καλή γνώση μιας γλώσσας πέραν της ελληνικής, διαθέτοντας πιστοποιητικό γλωσσομάθειας τουλάχιστον επιπέδου Β2 κατά το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς και γ) να είναι απόφοιτοι τουλάχιστον Λυκείου οποιουδήποτε τύπου ή αντίστοιχης εκπαιδευτικής βαθμίδας της αλλοδαπής.
 

Σε αντίθετη περίπτωση, η εμπλοκή των Ε.Δ.Χ. οχημάτων (ταξί) στις τουριστικές μεταφορές θα συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, στο ίδιο επαγγελματικό πεδίο (της τουριστικής μεταφοράς), και για το λόγο αυτό, μέσω του νομικού συμβούλου της Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο., Δρ. Ιωάννη Α. Γκιτσάκη, σκοπεύουμε να προσφύγουμε σε πρώτη φάση στην εθνική Επιτροπή Ανταγωνισμού και ακολούθως, στις Γενικές Διευθύνσεις Ανταγωνισμού (DG COMP) και Κινητικότητας και Μεταφορών (DG MOVE) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
 

 

Κατόπιν, τούτων, καλούμε το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών να προχωρήσει στην οριστική νομοθετική επίλυση του προβλήματος του διαχωρισμού του μεταφορικού έργου των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, από το μεταφορικό έργο των Ε.Δ.Χ. οχημάτων (ταξί), κάτι το οποίο άλλωστε ζητούν και οι συνδικαλιστικοί φορείς των Ε.Δ.Χ. οχημάτων (ταξί). Ο διαχωρισμός αυτός, όμως, θα πρέπει να γίνει στη βάση των δικαστικών αποφάσεων των διοικητικών δικαστηρίων και ιδίως της υπ’ αριθμ. 656/2024 απόφασης του Συμβουλίου Επικρατείας, καθιερώνοντας ρητά την έννοια της προκράτησης, ως το θεμελιώδες διαχωριστικό στοιχείο ανάμεσα στο μεταφορικό έργο των δύο ως άνω επαγγελματικών ομάδων, ούτως ώστε να επέλθει σαφής και οριστικός νομοθετικός διαχωρισμός του μεταφορικού τους έργου, εξαλείφοντας έτσι τις υφιστάμενες σήμερα αιτίες αντιπαραθέσεων ανάμεσα στα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα με οδηγό και στα Ε.Δ.Χ. οχήματα (ταξί).

 

Τέλος, καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να πράξει αυτό που είναι σωστό, δίκαιο και φιλελεύθερο, κλείνοντας τα αυτιά σε αιτήματα που αποσκοπούν στην ουσιαστική απαγόρευση της άσκησης της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας και στην καθιέρωση μονοπωλίου των ταξί στις τουριστικές μεταφορές, προς βλάβη του ελληνικού τουρισμού και της εξυπηρέτησης των τουριστών και σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και της εθνικής οικονομίας.

 

 

Ο Πρόεδρος της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής της Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο.

 

Κωνσταντίνος Δ. Ιωαννίδης

 

 

Ο Γραμματέας της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής της Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο.

 

Μαρίνος Σ. Μικάλεφ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑ
 
atacon
106,4
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Αυξήσεις στις τιμές στο τυλιχτό: σε ποιες περιοχές ξεπερνάει τα 6€!
Τοποθέτηση του Βουλευτή Φ. Φόρτωμα για την «Εποπτική Μονάδα Ασφάλειας Λιμένων και Πλοίων»
Σαφές μήνυμα Χατζή προς κυβέρνηση: «Η στρατηγική για τον Τουρισμό χτίζεται με τους επαγγελματίες, όχι ερήμην τους»
Τα τελευταία νεότερα σχετικά με τα δρομολόγια του Blue Star Chios
Υπερτριπλάσια η αναλογία οφέλους-κόστους για τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις Δωδεκανήσων και Βορείου Αιγαίου
Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία η σημερινή - ΓΣΕΕ: «Ώρα για δεσμευτικούς κανόνες, όχι άλλες ευχές»
Τα Μπισκότα Βιολάντα για την Παγκόσμια Ημέρα Μπισκότου
Μ. Μανουσάκης στο 4ο Greek Investment Conference στο Λονδίνο: Έρχονται μεγάλες επενδύσεις στα συστήματα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας
Με 1,2 εκατ. ευρώ ανακατασκευάζεται το Δημοτικό ποδοσφαιρικό γήπεδο στο Γουδή, όπως ανακοίνωσαν οι Γ. Βρούτσης και Χ. Δούκας
Ολοκληρώθηκε στην Αθήνα το 2ο Συνέδριο Νέων της Ελληνικής Διασποράς με συμμετοχή από 31 χώρες και 5 ηπείρους
Ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ε.Ι.Χ με Οδηγό σε ΣΑΤΑ & Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α.
ΨΥΞΗ ΣΤΟ ΣΕΦ με 1,2εκ€ ΑΚΟΜΗ ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΡΓΟ που αναβαθμίζει ουσιαστικά τη λειτουργία και τη βιωσιμότητα του ΣΕΦ
Πλήρης αναβάθμιση του γηπέδου ποδοσφαίρου στο Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή
Στα 4,8 εκατ. τα πριμ της Πολιτείας, που ήδη καταβάλλονται σε αθλητές/τριες και τους προπονητές τους
Όλγα Κεφαλογιάννη στο GenAI Summit: Το μέλλον του ελληνικού τουρισμού βασίζεται στην αυθεντικότητα, την ποιότητα, την καινοτομία και την ενίσχυση της ταξιδιωτικής εμπειρίας
Hondos_KE
Volcano TV
© 2025 Ιδιοκτησία: VOLCANO VIEW AE. All rights reserved.