Η έρευνα, η οποία βασίστηκε σε πληροφορίες από περισσότερους από 11.000 καταναλωτές, σε 11 παγκόσμιες αγορές, αναδεικνύει, παράλληλα, τον ρόλο – κλειδί των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των influencers στις αποφάσεις των καταναλωτών για ταξίδια.
“Στο σημερινό κλίμα οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, δεν ήταν ποτέ πιο σημαντικό να κατανοήσουμε πώς μεταβάλλονται τα σχέδια, οι προτιμήσεις και οι αξίες των ταξιδιωτών. Αυτό που είναι σαφές από τα φετινά δεδομένα είναι ότι, παρά τις αλλαγές αυτές, η επιθυμία για ταξίδια παραμένει θεμελιώδες μέρος της ζωής όλων μας”, ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής του ομίλου Expedia, Greg Schulze.
Η σημασία των ταξιδιών
Το 50% των καταναλωτών θεωρούν τα ταξίδια σήμερα ζωτικής σημασίας απ’ ό,τι πριν από πέντε χρόνια, γεγονός που αναδεικνύει τον ουσιαστικό ρόλο των ταξιδιών στην προσωπική ολοκλήρωση.
Επιπλέον, οι ταξιδιώτες αγκαλιάζουν όλο και περισσότερο τα flexcations και τα ταξίδια bleisure, συνδυάζοντας την εργασία και την αναψυχή για να καλύψουν τις εξελισσόμενες ανάγκες τους.
Συνδυασμός τιμής και αξιοπιστίας
Η τιμή παραμένει βασικός παράγοντας, με το 58% των καταναλωτών να αναμένουν ότι θα είναι πιο προσεκτικοί ως προς τις τιμές τους επόμενους 12 μήνες. Ωστόσο, η αξιοπιστία είναι εξίσου σημαντική, με τα τρία τέταρτα των ταξιδιωτών είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για καταλύματα με καλύτερες κριτικές.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και influencers επηρεάζουν τους ταξιδιώτες
Πάνω από 6 στους 10 καταναλωτές (61%) αντλούν ιδέες για ταξίδια από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από 35% το 2022.
Ακόμη μεγαλύτερο είναι το ποσοστό εκείνων που στρέφονται στους influencers, με ποσοστό 73% να δηλώνουν ότι οι συστάσεις των influencers έχουν επηρεάσει την απόφασή τους να πραγματοποιήσουν κράτηση για ένα ταξίδι ή κάποιο ταξιδιωτικό στοιχείο.
Αυξάνονται οι κρατήσεις ταξιδιών μέσω προγραμμάτων επιβράβευσης
Το 83% των ταξιδιωτών θεωρούν τα ταξίδια ως την κορυφαία κατηγορία για την εξαργύρωση πόντων επιβράβευσης, ενώ σε ποσοστό 82% ενδιαφέρονται να κάνουν κράτηση ταξιδιού μέσω προγραμμάτων επιβράβευσης εκτός της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, όπως πιστωτικές κάρτες ή retailers, αναδεικνύοντας την αυξανόμενη επιρροή των προγραμμάτων επιβράβευσης εκτός ταξιδιού.
Περιφερειακές και γενεαλογικές διαφορές
Η έρευνα αναδεικνύει σημαντικές διαφορές στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών ανάλογα τη χώρα καταγωγής και την ηλικία τους. Ειδικότερα:
– Οι καταναλωτές από την Κίνα (87%), το Ηνωμένο Βασίλειο (77%) και τη Γερμανία (72%) είναι πιο πιθανό να προγραμματίσουν διεθνή ταξίδια μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Εν τω μεταξύ, όσοι είναι κάτω των 40 ετών δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στο συνδυασμό εργασίας και αναψυχής, επιλέγοντας συχνά ταξίδια bleisure και flexcation.
– Για τα ξενοδοχεία, τα ενοικιαζόμενα καταλύματα, τις δραστηριότητες και τις κρουαζιέρες, οι θετικές κριτικές αποτελούν βασικό παράγοντα λήψης αποφάσεων -ιδιαίτερα για τους νεότερους ταξιδιώτες.
– Οι προτεραιότητες στα αεροπορικά ταξίδια ποικίλλουν, με τους ταξιδιώτες από την Κίνα να αναζητούν ανέπαφες εμπειρίες, οι ταξιδιώτες από τη Γερμανία να εκτιμούν περισσότερο την πλήρη επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση ακύρωσης, ενώ οι Καναδοί, οι Αυστραλοί, οι Γάλλοι και οι Ιταλοί κατατάσσουν την τιμή ως κύριο κριτήριο.
– Η τιμή παραμένει ο κυρίαρχος παράγοντας για τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως -ιδίως στον Καναδά, την Αυστραλία και τις ΗΠΑ- αλλά για τους ταξιδιώτες κάτω των 40 ετών, οι θετικές κριτικές έχουν σχεδόν την ίδια επιρροή στη λήψη αποφάσεων.
– Οι νεότεροι ταξιδιώτες, ιδίως κάτω των 40 ετών, επηρεάζονται περισσότερο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το 84% να αναφέρουν ότι οι συστάσεις των influencers επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές τους.
Η έρευνα διεξήχθη από την Wakefield Research για λογαριασμό του ομίλου Expedia, σε δείγμα 11.000 καταναλωτών, ηλικίας 18+ σε 11 αγορές (Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Μεξικό, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ), το διάστημα από 14 Φεβρουαρίου έως και 3 Μαρτίου 2025.
Προέλευση : Money and tourism