Τρίτη, 21 Οκτωβρίου 2025

Τουρισμός, λιανεμπόριο και εστίαση οδηγούν τη δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα

Ανοδική παραμένει η πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη νέα Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Nexi Ελλάδος, μέλος του Ομίλου Nexi, της κορυφαίας ευρωπαϊκής εταιρείας PayTech, για το 2024*. Όπως αποτυπώνεται στα ευρήματα της έρευνας, η οποία πραγματοποιείται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με εστίαση στην ελληνική αγορά, η συνολική αξία των online δαπανών στη χώρα μας εκτιμάται στα € 29,4 δισ., παρουσιάζοντας εντυπωσιακή αύξηση σε σχέση με τα € 17,5 δισ. του 2023.
 

Την ανάπτυξη αυτή τροφοδοτούν τρεις βασικοί κλάδοι, που αναδεικνύονται σε κινητήριους μοχλούς της εγχώριας αγοράς: ο τουρισμός, τα καταναλωτικά αγαθά και εστίαση - με την ενισχυμένη παρουσία τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο να διαμορφώνει τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, και να μετασχηματίζει τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων.

 

Ο τουρισμός οδηγεί τις εξελίξεις: € 9,1 δισ. σε online κρατήσεις
 

Όπως και στην «παραδοσιακή» οικονομία, έτσι και στην ψηφιακή, ο τουρισμός συνεχίζει να αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης. Σύμφωνα με την έκθεση, κατά το περασμένο έτος, το 29% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου προχώρησε σε online κράτηση ξενοδοχείου, ενώ το 26% αγόρασε αεροπορικά εισιτήρια επίσης μέσω διαδικτύου. Τα υψηλά αυτά ποσοστά συνδέονται με το γεγονός ότι οι κρατήσεις πραγματοποιούνται πλέον γρήγορα, εύκολα και με διαφάνεια, αλλάζοντας τον τρόπο που οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν με τις υπηρεσίες τουρισμού και αξιοποιούν τις δυνατότητές τους. Με δεδομένο ότι οι δαπάνες στον κλάδο ανέρχονται στα € 9,1 δισ., γίνεται σαφές πως οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο στις ευκολίες που προσφέρει ο online προγραμματισμός ταξιδιών.

 

Καταναλωτικά αγαθά: το e-commerce ως βασικός δίαυλος κατανάλωσης
 

Η κατηγορία των καταναλωτικών αγαθών παρουσιάζει, και αυτή, αξιοσημείωτη διεύρυνση στις αγορές μέσω διαδικτύου. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 50% των ερωτηθέντων επιλέγει να αγοράζει ρούχα, το 37% είδη φαρμακείου, ενώ ένα επίσης σημαντικό ποσοστό της τάξης του 23% προμηθεύεται ηλεκτρικές συσκευές online.

 

Τα ευρήματα επιβεβαιώνουν ότι το e-commerce πλέον δεν αφορά μόνο περιστασιακές αγορές, αλλά έχει εξελιχθεί σε βασικό δίαυλο καθημερινής κατανάλωσης: από την ένδυση και τις ηλεκτρικές συσκευές έως τα είδη πρώτης ανάγκης, οι καταναλωτές επιλέγουν το διαδίκτυο για την ταχύτητα, την ευκολία και τη μεγάλη γκάμα επιλογών που τους προσφέρει.
 


Η εστίαση και η νέα, online πραγματικότητα
 

Ακόμη πιο χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της εστίασης καθώς το 45% των ερωτηθέντων παραγγέλνει φαγητό online τουλάχιστον μία φορά τον μήνα - μια συνήθεια που έχει πλέον παγιωθεί, δημιουργώντας νέα πρότυπα εξυπηρέτησης, από το γρήγορο delivery μέχρι την εξατομικευμένη εμπειρία χρήστη σε εφαρμογές και πλατφόρμες.

 

Η δυναμική αυτή αναδεικνύει την επέκταση της online κατανάλωσης σε βασικούς τομείς της καθημερινότητας - μια τάση που δημιουργεί νέες ευκαιρίες, αλλά και προκλήσεις για τις επιχειρήσεις, που καλούνται να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους σε ένα περιβάλλον αυξημένων προσδοκιών.

 

Ψηφιακές πληρωμές: κρίσιμος παράγοντας για την εμπειρία αγοράς
 

Με τους καταναλωτές να δίνουν προτεραιότητα στην ευκολία στις αγορές τους, οι ηλεκτρονικές πληρωμές αποτελούν καθοριστικό στοιχείο της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, καθώς τους επιτρέπουν να επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους και στον ψηφιακό κόσμο. Στο πλαίσιο αυτό, η Nexi Ελλάδος βρίσκεται διαχρονικά στο πλευρό τους, με καινοτόμα προϊόντα όπως η e-commerce πλατφόρμα Nexi XPay - μια λύση που συνδυάζει ευελιξία και ασφάλεια με δυνατότητες όπως αποθήκευση καρτών σε wallet, one-click checkout και υποστήριξη επαναλαμβανόμενων πληρωμών. Έτσι, παρέχει στις επιχειρήσεις τα μέσα να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς, υπηρετώντας το όραμά της για μια οικονομία όπου κάθε συναλλαγή πραγματοποιείται ψηφιακά.

 

*H έρευνα της Nexi, που είναι διαθέσιμη εδώ, περιλαμβάνει δεδομένα από έντεκα ευρωπαϊκές αγορές, ανάμεσά τους η Ελλάδα, η Ιταλία, η Δανία, η Φινλανδία, η Νορβηγία, η Πολωνία, η Σουηδία, η Αυστρία, η Γερμανία, η Ελβετία και η Κροατία. Στην Ελλάδα συμμετείχαν 2.604 χρήστες του διαδικτύου, ηλικίας 18 έως 79 ετών, και κατέγραψε αναλυτικά τις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών προσφέροντας αναλυτικές πληροφορίες για τις αγοραστικές συνήθειες, τις προτιμήσεις και τα ψηφιακά πρότυπα κατανάλωσης του ελληνικού κοινού.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑ
 
atacon
106,4
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Το Κολυμβητήριο του Δήμου Ωραιοκάστρου στη διάθεση της ΚΟΕ όλη τη χειμερινή περίοδο
H Ευρώπη η πιο ασφαλής περιοχή στον κόσμο για ταξίδια, σύμφωνα με την 11η “State of Travel Insurance της (BHTP)
Παρέμβαση Μ. Καφούρου για την ίση νομική και οικονομική αντιμετώπιση των υπαλλήλων των Περιφερειών στους περιβαλλοντικούς ελέγχους
Γ. Κουμπενάς: Η συνεισφορά της κρουαζιέρας στην ελληνική οικονομία είναι καθοριστική. Στη Σαντορίνη υπάρχουν έσοδα 30 εκ. ετησίως
Τουρισμός, λιανεμπόριο και εστίαση οδηγούν τη δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα
Η GRID TELECOM ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΕΙ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΣΕ ΔΙΕΘΝΗ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΜΒΟ
Η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τον Σεπτέμβρη
Σε λειτουργία το νέο Επιχειρησιακό Κέντρο Επιτήρησης Υποδομών και Εγκαταστάσεων του ΑΔΜΗΕ
Ξεκίνησε η 36η Συνάντηση Ερασιτεχνικών Θιάσων Αιγαίου. 30 ομάδες, για 11μέρες, προάγουν την Αιγαιοπελαγίτικη Καλλιτεχνική Δημιουργία
Πρόσκληση για Εθελοντική Προσφορά στον Τομέα Κοινωνικής Πρόνοιας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού
Ο Καρκίνος ως Ψυχικό Ταξίδι Αυτογνωσίας, της Μαρίας Καμπάνταη
Θελξιέπεια: Η 23χρονη που έγινε viral ενώνοντας τη μουσική με τη νοηματική
Coolcation: Ο καλύτερος Οκτώβριος όλων των εποχών για τα ελληνικά resort
Όλα για την Κάνναβη στη BioNatural Care
Πώς ο MICE τουρισμός αλλάζει τον χάρτη της ελληνικής οικονομίας - Γεγονός η ανάγκη για υποδομές
Volcano TV
© 2025 Ιδιοκτησία: VOLCANO VIEW AE. All rights reserved.