26 Ιουνίου 2019 Επικοινωνία
15/04/2019

Συστάσεις προς ξενοδόχους για την αποτελεσματική και άμεση αντιμετώπιση εμφάνισης γαστρεντερίτιδας σε ενοίκους ή προσωπικό

Συστάσεις προς ξενοδόχους για την αποτελεσματική και άμεση αντιμετώπιση εμφάνισης γαστρεντερίτιδας σε ενοίκους ή προσωπικό
ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΥΓΕΙΑΣ
Τμήμα Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Παρέμβασης 

Τους καλοκαιρινούς μήνες είναι συχνές οι γαστρεντερίτιδες ιδιαίτερα σε άτομα που ταξιδεύουν και αλλάζουν διατροφικές συνήθειες και περιβάλλον. Πολλοί διαφορετικοί μικροοργανισμοί μπορούν να προκαλέσουν γαστρεντερίτιδα, δηλαδή διάρροια, ναυτία, εμέτους, κοιλιακό άλγος, πιθανόν και πυρετό.  
 
Η γαστρεντερίτιδα μπορεί να μεταδοθεί α) με κατανάλωση μολυσμένου τροφίμου ή νερού, β) από άτομο σε άτομο, γ) μέσω σταγονιδίων που απελευθερώνονται κατά τον έμετο και δ) μέσω επαφής με μολυσμένες επιφάνειες.  
 
Η εμφάνιση κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας σε ξενοδοχεία είναι συχνό φαινόμενο. Οι φιλοξενούμενοι μπορεί να μολυνθούν εντός ή εκτός του χώρου του ξενοδοχείου και να εμφανίσουν συμπτώματα γαστρεντερίτιδας ή ακόμα και να έρθουν από τη χώρα προέλευσής τους ή από προηγούμενο προορισμό τους με συμπτώματα.  
 
Όπως έχει φανεί στο παρελθόν, σε ορισμένες περιπτώσεις τέτοιου είδους συμβάντα ενώ θα μπορούσαν να περιοριστούν έγκαιρα και αποτελεσματικά, πήραν αδικαιολόγητα μεγάλες διαστάσεις, προκαλώντας ανησυχία τόσο στους ενοίκους όσο και στο προσωπικό των ξενοδοχείων. Το γεγονός αυτό οφείλεται εν μέρει στην υψηλή μεταδοτικότητα των ιών που προκαλούν γαστρεντερίτιδα καθώς και στην καθυστερημένη λήψη μέτρων στα καταλύματα. 
Για το λόγο αυτό, σε περίπτωση κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας, σας συστήνουμε την άμεση επικοινωνία με τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ,πρώην ΚΕΕΛΠΝΟ) στα τηλέφωνα 210-88.99.007,-061,-064,-065 (ή στο 210-52.12.054 μετά τις 17:00 και τα Σαββατοκύριακα), έτσι ώστε να λάβετε όλη την απαραίτητη στήριξη και καθοδήγηση σχετικά με το χειρισμό της κατάστασης και τη λήψη μέτρων πρόληψης περαιτέρω μετάδοσης του νοσήματος. 
 
Μέτρα αντιμετώπισης εμφάνισης κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας σε ξενοδοχεία 
Ακολουθούν κάποιες βασικές συστάσεις για άμεσες δικές σας ενέργειες σε περίπτωση εμφάνισης κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας στο ξενοδοχείο σας: 

1. Ενημέρωση του ΕΟΔΥ και της αρμόδιας Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας 

2. Ανεύρεση όλων των ενοίκων ή/και του προσωπικού του ξενοδοχείου που έχουν διάρροια, έμετο ή ναυτία, σε συνεργασία με τον ιατρό του ξενοδοχείου, αν υπάρχει. Παρακολούθηση της εξέλιξης του φαινομένου σε καθημερινή βάση. Καθημερινή καταγραφή των νέων κρουσμάτων τόσο μεταξύ ενοίκων όσο και μεταξύ των εργαζομένων σύμφωνα με το επισυναπτόμενο δελτίο.
3. Παραπομπή των ασθενών για εκτίμηση της κλινικής τους εικόνας και περαιτέρω αντιμετώπιση από το γιατρό του ξενοδοχείου ή την πλησιέστερη μονάδα υγείας. Η λήψη κλινικών δειγμάτων (κοπράνων ή εμεσμάτων) για τον προσδιορισμό του υπεύθυνου για τη συρροή μικροοργανισμού είναι απαραίτητη. 
 
4. Σύσταση για α) παραμονή των ενοίκων με γαστρεντερίτιδα στο δωμάτιό τους για όσο διαρκούν τα συμπτώματα, β) σίτιση εντός των δωματίων και όχι στην τραπεζαρία και γ) αποφυγή χρήσης της πισίνας. Οι συστάσεις αυτές θα πρέπει να διατηρούνται έως και 48 ώρες μετά την αποδρομή των συμπτωμάτων.

5. Ενημέρωση των ενοίκων για την αξία της τήρησης των μέτρων υγιεινής και το επιμελές πλύσιμο των χεριών. Διανομή οδηγιών για το σωστό πλύσιμο των χεριών. Ανάρτηση των οδηγιών στους νιπτήρες πλυσίματος των χεριών στους κοινόχρηστους χώρους (βλ. συνημμένες οδηγίες).  Χρήση αλκοολούχων διαλυμάτων από τους φιλοξενούμενους πριν το σερβίρισμα σε μπουφέ (τοποθέτηση δοχείων εκεί που αναμένουν για το σερβίρισμα οι ένοικοι).

6. Ενημέρωση του προσωπικού για τη σημασία της τήρησης των κανόνων υγιεινής, ιδιαίτερα στο χώρο της κουζίνας, του εστιατορίου, της πισίνας και της σχολαστικής απολύμανσης των επιφανειών. Είναι σημαντική η απολύμανση όλων των επιφανειών που έρχονται σε επαφή με τα χέρια στους κοινόχρηστους χώρους (κομβία, πόμολα, ακουστικά τηλεφώνων, κτλ.). Η αναλογία οικιακής χλωρίνης και νερού βρύσης που συστήνεται για την αποτελεσματική απολύμανση των επιφανειών είναι 1:100.

7. Οι εργαζόμενοι και ιδιαίτερα όσοι εμπλέκονται στο χειρισμό τροφίμων θα πρέπει σε περίπτωση που εκδηλώσουν συμπτώματα να απομακρύνονται από τα καθήκοντά τους για όσο διάστημα αυτά διαρκούν και για τουλάχιστον 48 ώρες μετά την αποδρομή τους. Επίσης, θα πρέπει να γίνεται λήψη κλινικών δειγμάτων για εργαστηριακό έλεγχο από όλους τους εργαζόμενους είτε εμφανίζουν συμπτώματα είτε όχι (με το συντονισμό της αρμόδιας Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας).

8. Απολύμανση κοινόχρηστων χώρων και μέτρα εξυγίανσης του νερού των κολυμβητικών δεξαμενών (αν χρειαστεί διακοπή χρήσης της πισίνας)

9. Ο προσεκτικός καθαρισμός των δωματίων όπου φιλοξενούνται υγιείς ένοικοι πρέπει να προηγείται του καθαρισμού των δωματίων και των λοιπών χώρων όπου έχουν φιλοξενηθεί ασθενείς. 

10. Η καθαριότητα και η απολύμανση των δωματίων που διαμένουν οι ασθενείς θα πρέπει να γίνεται με τη χρήση ατομικών μέσων προστασίας από το προσωπικό καθαριότητας, το οποίο πρέπει να είναι εκπαιδευμένο για την αποφυγή μόλυνσης κατά την καθαριότητα των χώρων.

11. Τα σεντόνια, οι πετσέτες και τα λοιπά κλινοσκεπάσματα από τα δωμάτια των ενοίκων με συμπτώματα γαστρεντερίτιδας πρέπει να διαχειρίζονται με ιδιαίτερη προσοχή: μεταφορά με ξεχωριστές σακούλες και πλύσιμο σε ξεχωριστά πλυντήρια σε υψηλή θερμοκρασία (>75 οC). Συστήνεται οι σακούλες να είναι υδατοδιαλυτές και να τοποθετούνται με τον ιματισμό μέσα στα πλυντήρια. Θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ξεχωριστά αμαξίδια για τη μεταφορά του καθαρού και του ακάθαρτου ιματισμού και ο χειρισμός του καθαρού ιματισμού να γίνεται με διαφορετικά γάντια από τον χειρισμό του ακάθαρτου ιματισμού και των απορριμμάτων.  
 
Μέτρα πρόληψης εμφάνισης κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας σε ξενοδοχεία 
Η εμφάνιση κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας σε ένα ξενοδοχείο είναι ένα φαινόμενο που μπορεί να προληφθεί. Ακολουθούν κάποια βασικά μέτρα πρόληψης που πρέπει να ακολουθούνται είτε υπάρχουν είτε δεν υπάρχουν κρούσματα γαστρεντερίτιδας στο ξενοδοχείο.  
 
 Τοποθέτηση σαπουνιού/αντισηπτικού στις τουαλέτες και άλλους κοινόχρηστους χώρους 
 Διανομή οδηγιών στο προσωπικό για το σωστό πλύσιμο των χεριών. Ανάρτηση των οδηγιών στους νιπτήρες πλυσίματος των χεριών στους κοινόχρηστους χώρους.   
 Ενημέρωση του προσωπικού για τη σημασία της τήρησης των κανόνων υγιεινής, ιδιαίτερα στο χώρο της κουζίνας, του εστιατορίου, της πισίνας και της σχολαστικής απολύμανσης των επιφανειών. Είναι σημαντική η απολύμανση όλων των επιφανειών που έρχονται σε επαφή με τα χέρια στους κοινόχρηστους χώρους (κομβία, πόμολα, ακουστικά τηλεφώνων, κτλ.).
Η αναλογία οικιακής χλωρίνης και νερού βρύσης που συστήνεται για την αποτελεσματική απολύμανση των επιφανειών είναι 1:100.  Χρήση αλκοολούχων διαλυμάτων από τους φιλοξενούμενους πριν το σερβίρισμα σε μπουφέ (τοποθέτηση δοχείων εκεί που αναμένουν για το σερβίρισμα οι ένοικοι).  
 
Τέλος, σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να διατηρείται καθημερινά και για 3 τουλάχιστον ημέρες, μικρή ποσότητα από τα τρόφιμα που προσφέρονται στους ενοίκους, έτσι ώστε σε περίπτωση εμφάνισης κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας να υπάρχει η δυνατότητα του εργαστηριακού τους ελέγχου.  
 
Η τήρηση των βασικών αρχών του ορθού χειρισμού των τροφίμων (προετοιμασία, συντήρηση, κτλ.) είναι απαραίτητη για αυτό και οι εργαζόμενοι που εμπλέκονται στο χειρισμό τροφίμων θα πρέπει να είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι.
26/06/2019
 
Η πορεία κατάρτισης δασικών χαρτών στην Περιφέρεια Νοτίου ΑιγαίουΣτις 21.06.2019 πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στα Γραφεία της έδρας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου στον Πειραιά για τη πορεία κατάρτισης των δασικών χαρτών στη Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα), με πρωτοβουλία της Αναπληρώτριας Γενικής Δ/ντριας Δασών και Αγροτικών Υποθέσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου κ. Αλεξιάδου Άρτεμις. [περισσότερα...]
26/06/2019
 
 
NEWSLETTER
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΓΙΑ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
ΦΗΡΑ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ 84700
ΤΗΛ: 22860 24500 & 25221
SKYPE: neasantorinis
EMAIL: [email protected]
Διαφημιστικό - Αγγελίες: [email protected]
© 2019 Ιδιοκτησία: VOLCANO VIEW AE. All rights reserved