Μετατόπιση από τα παραδοσιακά ταξίδια ευεξίας προς την ενεργό ευεξία μετά την πανδημία διαπιστώνει μελέτη της ισπανικής εταιρείας παρατήρησης και ανάλυσης τουριστικών δεδομένων Mabrian Technologies.
Η κατανόηση αυτής της τάσης, υπογραμμίζεται στη μελέτη, είναι το κλειδί για όλους τους προορισμούς, προκειμένου να αναπτύξουν επιτυχημένες στρατηγικές, κάνοντας μια βαθιά κατάδυση στους κύριους παράγοντες ζήτησης των ταξιδιών ευεξίας.
Οι αναλυτές της Mabrian εξέτασαν 6,7 εκατομμύρια κριτικές του TripAdvisor για δραστηριότητες εντός των προορισμών από το 2019 έως το 2023 και εντόπισαν πέντε βασικούς παράγοντες ζήτησης για ενεργό ευεξία:
1. Φυσική αναψυχή (αθλήματα),
2. Ήπια πεζοπορία (εκδρομές και περίπατοι)
3. Θαλάσσια σπορ - όλα δείχνουν μια αυξητική τάση τα τελευταία 4 χρόνια
4. Παραδοσιακές δραστηριότητες ευεξίας και χαλάρωσης (SPA, ιαματικές πηγές) και
5. Γαστρονομικές εμπειρίες.
Το ζήτημα της ενεργούς ευεξίας τέθηκε από την Mabrian στο 12ο Παγκόσμιο Συνέδριο για τον Τουρισμό Βουνού και Ευεξίας, που διοργανώθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού και την κυβέρνηση της Ανδόρα. Η βάση της συζήτησης ήταν ο ανανεωμένος ορισμός του ταξιδιώτη ευεξίας, που περιλαμβάνει προληπτικές δραστηριότητες οι οποίες βελτιώνουν τον τρόπο ζωής, όπως η φυσική κατάσταση, η υγιεινή διατροφή, η χαλάρωση, η περιποίηση και οι θεραπευτικές θεραπείες.
Τα δεδομένα της Mabrian δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες αλλάζουν τη σχέση τους με τους προορισμούς, καθώς θέλουν να συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες που συνδυάζουν ανακάλυψη και αναψυχή, συμβάλλοντας στην επιδίωξη ενός ισορροπημένου και πιο υγιεινού τρόπου ζωής.
Στην πραγματικότητα, όπως αντικατοπτρίζει η ανάλυση της εταιρείας, οι κινητήριες δυνάμεις της ζήτησης ευεξίας που παρουσιάζουν την ισχυρότερη αυξητική τάση είναι: η ήπια πεζοπορία (+5,1%), η φυσική αναψυχή (+4,7%) και οι γαστρονομικές εμπειρίες (3,5%).
Όλα αυτά, όπως αναφέρεται, αποτελούν μια ευκαιρία στους προορισμούς να δημιουργήσουν εύκολα τουριστικά προϊόντα και δραστηριότητες που συνδυάζουν την ύπαιθρο και τους φυσικούς πόρους με παγκόσμιες βιωματικές hot τάσεις, όπως εκδρομές πεζοπορίας και κάμπινγκ, ποδηλασία, καγιάκ και κανό, εκδρομές με τρέξιμο, ακόμη και μαθήματα μαγειρικής. Επιπλέον, αυτή η ολιστική προσέγγιση στον σχεδιασμό και την προώθηση της ευεξίας έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει τις στρατηγικές σχεδιασμού και προώθησης έξυπνων προορισμών.
Ενεργός ευεξία, η Ευρώπη στην πρώτη γραμμή
Η ενεργός ευεξία έχει ιδιαίτερη απήχηση στην ευρωπαϊκή ταξιδιωτική αγορά. Οι προορισμοί και οι επιχειρήσεις, που ευθυγραμμίζονται με αυτήν την ανανεωμένη ιδέα ευεξίας, που βρίσκονται δηλαδή πιο κοντά στα βιωματικά ταξίδια, βλέπουν αύξηση της ζήτησης κατά 8,2% από το 2019. Αυτή τη στιγμή, οι παραπάνω δραστηριότητες αποτελούν το 48% των κινήτρων των Ευρωπαίων ταξιδιωτών για να επιλέξουν έναν προορισμό.
Πηγή : www.tornosnews.gr