Τρίτη, 18 Μαρτίου 2025

Τα χαρακτηριστικά και νούμερα της ΙΤΒ του Βερολίνου

Ξεκίνησε σήμερα 5 Μαρτίου η διεθνής τουριστική έκθεση ΙΤΒ στο Βερολίνο η οποία θα διερκέσει έως τις 7 Μαρτίου. 
Η έκθεση στην οποία συμμετέεχουν 1.300 ανώτεροι αγοραστές λειτουργεί ως βαρόμετρο της βιομηχανίας ενώ οι 5.500 εκθέτες της απο 170 χώρες  υπογραμμίζουν την  παγκόσμια σημασία της.
Η ITB Berlin Convention, το κορυφαίο thinktank του κλάδου, εξετάζει τις παγκόσμιες τάσεις και υπογραμμίζει τις βέλτιστες πρακτικές με ειδικούς του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των booking.com, TUI, Phocuswright και Google, προκειμένου να διαμορφωθεί ο τουρισμός του αύριο.

Σύμφωνα με τον Dr. Mario Tobias, Διευθύνωντα Σύμβουλο της Messe Berlin: «Η ITB Berlin είναι ο τόπος συνάντησης για ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της τουριστικής βιομηχανίας, υπογραμμίζοντας για άλλη μια φορά την παγκόσμια σημασία της ως κορυφαίας διεθνούς εμπορικής έκθεσης. Η εξαιρετική ποιότητα των μεγαλύτερων αγοραστών μας και οι εξαιρετικές κρατήσεις αντικατοπτρίζουν την αισιόδοξη ταξιδιωτική ζήτηση. Για άλλη μια φορά, η ITB Berlin εδραιώνει τη θέση της ως παγκόσμιου φόρουμ εμπειρογνωμόνων και κόμβου για καινοτομίες και τάσεις. Παρά την αυξανόμενη ζήτηση για ταξίδια, ο κλάδος μας αντιμετωπίζει επίσης πολλές προκλήσεις, όπως η κλιματική αλλαγή, μια ενεργειακή κρίση, η πορεία της τεχνητής νοημοσύνης και οι ελλείψεις δεξιοτήτων. Μόνο μαζί μπορούν να ξεπεραστούν. Γι' αυτό είναι τόσο σημαντικό για εμάς να συγκεντρώσουμε όλους τους ηθοποιούς στο Βερολίνο, ώστε να επωφεληθούμε από την αμοιβαία έμπνευση, να μάθουμε ο ένας από τον άλλον και να δουλέψουμε μαζί για λύσεις».

Το σλόγκαν του Συνεδρίου ITB Berlin, του κορυφαίου thinktank του κλάδου, είναι «Πρωτοπόρος η Μετάβαση στα ταξίδια και τον τουρισμό». 
Με 17 θεματικά κομμάτια και σε τέσσερις ζωντανές σκηνές, 200 συνεδρίες με εμπειρογνώμονες που θα συζητήσουν θέματα όπως η ταξιδιωτική τεχνολογία, μάρκετινγκ και πωλήσεις, μελλοντικά ταξίδια, MICE, βιωσιμότητα, διαχείριση προορισμού, φιλοξενία, κοινωνική ευθύνη, επαγγελματικά ταξίδια, μελλοντική εργασία, AI, web 3.0 και chatbots,το συνέδριο φιλοδοξεί να συμβάλει καταλυτικ'ά στις σημερινές εξελίξεις στον τουρισμό. 

Ραντάρ Καινοτομίας ITB – εστίαση σε οραματιστές του κλάδου

Μετά την κυκλοφορία της πλατφόρμας το 2023, το δεύτερο ραντάρ Καινοτομίας ITB επεκτάθηκε και διαθέτει 16 καινοτομίες. Οι καινοτομίες που παρουσιάζονται περιλαμβάνουν υπηρεσίες B2B για τον τομέα της φιλοξενίας και τους επαγγελματίες του ταξιδιού, νέες υπηρεσίες και βιώσιμες ιδέες και προσφέρουν μια προεπισκόπηση των επερχόμενων τάσεων του αύριο.

Η GauVendi παρουσιάζει το Inventi-Flow, μια λειτουργία AI για τη βελτίωση της κατανομής των κρατήσεων ξενοδοχείων. Η WorldLine εργάζεται σε αυτόματες πληρωμές βάσει τεχνητής νοημοσύνης και η Lato παρουσιάζει ένα νέο Trip Reader που βασίζεται σε AI για μια γρήγορη ψηφιακή λίστα ταξιδιών. Το GoodID Scanner προσφέρει μια λύση σάρωσης ταυτότητας κινητού και απομακρυσμένης επαλήθευσης και check-in για ξενοδοχεία και παρόχους καταλυμάτων. Αυτή η καινοτομία επιταχύνει τα check-in κατά 70 τοις εκατό.

Η Mastercard παρουσιάζει την πλατφόρμα Tico Treasures που συνδέει τουρίστες και τεχνίτες. Το Tomorrow’s Air of the Adventure Travel Trade Association παρέχει στους ταξιδιώτες και στους τουριστικούς πράκτορες πληροφορίες σχετικά με τη σημασία της υποστήριξης καυσίμων ουδέτερων εκπομπών άνθρακα και βιώσιμων αεροπορικών μεταφορών. Το Yoummday φιλοξενεί μια τεχνολογική πλατφόρμα για τη διαχείριση απομακρυσμένων εργαζομένων. Το Hotel Social by 80 DAYS είναι μια εκπαιδευτική πρωτοβουλία για την ξενοδοχειακή βιομηχανία και το HiJiffy's Guest Communications Hub διαθέτει πλέον βελτιωμένες λειτουργίες, όπως ανάλυση διάθεσης, αυτοεκμάθηση AI και τον πρώτο βοηθό γλώσσας που αναπτύχθηκε ειδικά για τον κλάδο της φιλοξενίας.

Οι τουριστικοί πράκτορες και τα πρακτορεία επικεντρώνονται σε καινοτόμες τεχνολογίες. Περιλαμβάνουν το Chain4Travel's Camino Messenger, μια πλατφόρμα blockchain, και το FastSearch της ISO Travel Solutions, που κάνει την αναζήτηση και τον υπολογισμό των ταξιδιωτικών προσφορών πιο αποτελεσματική και φιλική προς τον χρήστη. Το FacilitaTrip εμπορεύεται ένα φιλικό προς τον χρήστη εργαλείο για την οργάνωση σύνθετων ταξιδιών, ενώ το WeTravel έχει εισαγάγει μια λειτουργία ολοκλήρωσης αγοράς πολλαπλών νομισμάτων. Το Kiosk by Sharebox και το Game Rentacar εμπορεύονται καινοτόμες λύσεις ενοικίασης αυτοκινήτων που διαθέτουν αυτόματα συστήματα ασφαλείας κλειδιών. Η Mara Solutions παρουσιάζει το MARA, ένα εργαλείο διαχείρισης κριτικών που προτείνει απαντήσεις με βάση την τεχνητή νοημοσύνη στις αξιολογήσεις των επισκεπτών.

Μεγάλη παγκόσμια αύξηση στα εξερχόμενα ταξίδια το 2023

Τα τελευταία ευρήματα του World Travel Monitor® της IPK International δείχνουν ότι, με διψήφια αύξηση, τα εξερχόμενα ταξίδια το 2023 σχεδόν επέστρεψαν στα προ πανδημίας επίπεδα. Τα ταξίδια από την Ασία σημείωσαν άνοδο 140%, ενώ αυξήθηκαν και τα ταξίδια από την Ευρώπη και την Αμερική. Η επιστροφή των εξερχόμενων ταξιδιωτών στην Ασία είναι μια θετική εξέλιξη, και παρά την αύξηση του κόστους ταξιδιού, το ενδιαφέρον για εξερχόμενα ταξίδια παραμένει υψηλό.

Τα ξεκάθαρα αγαπημένα και οι τάσεις ήταν το σήμα κατατεθέν των ταξιδιών το 2023: Η Ισπανία ήταν και πάλι ο προορισμός με τις περισσότερες επισκέψεις, ενώ το Ντουμπάι είχε την υψηλότερη βαθμολογία. Μεταξύ των πέντε προορισμών με την υψηλότερη βαθμολογία πίσω από το Ντουμπάι ήταν οι Μαλδίβες, ο περσινός νικητής, η Νότια Αφρική και το Άμπου Ντάμπι. Οι προορισμοί για ήλιο και παραλία ήταν εξαιρετικά δημοφιλείς, αντανακλώντας τη συνεχιζόμενη επιθυμία για αυτού του είδους τις διακοπές, ενώ τα αεροπορικά ταξίδια συνεχίζουν να είναι η πιο δημοφιλής μορφή μεταφοράς. Το 2023 χαρακτηρίστηκε από σημαντική αύξηση των ταξιδιωτικών δαπανών. Τα στοιχεία δείχνουν μια έντονη επιθυμία για ταξίδια και την ανάκαμψη του κλάδου. Η IPK International προσφέρει μια αισιόδοξη προοπτική και προβλέπει πλήρη ανάκαμψη μέχρι τα τέλη του 2024, υποδεικνύοντας μια ανοδική τάση και αυξανόμενη εμπιστοσύνη μεταξύ των ταξιδιωτών.

Δικτύωση και εκδηλώσεις στην εντέλεια

Το 2024, η ITB Berlin ρυθμίζει και πάλι τον ρυθμό για επιλογές δικτύωσης και εκδηλώσεων, προκειμένου να ενθαρρύνει τις προσωπικές συναντήσεις μεταξύ όλων στην έκθεση. «Η μεγάλη γκάμα εκδηλώσεων που λαμβάνουν χώρα σε περίπτερα εκθετών, σε αίθουσες συσκέψεων, σε βραδινές εκδηλώσεις και η ITB Berlin Convention κάνει την ITB Berlin ένα αυθεντικό σημείο συνάντησης για τις επιχειρήσεις. Εδώ οι συνέργειες επικεντρώνονται αποκλειστικά στις βασικές δραστηριότητες των επιχειρήσεων, της δικτύωσης και του περιεχομένου», δήλωσε η Deborah Rothe, διευθύντρια της ITB Berlin.

Φέτος, η διαρκώς δημοφιλής εκδήλωση ITB Speed Networking πραγματοποιείται την Πέμπτη, 7 Μαρτίου, από τις 9 έως τις 10 π.μ., δίνοντας στους αγοραστές και τους εκθέτες την ευκαιρία να συναντηθούν για ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα οκτώ λεπτών, προκειμένου να δημιουργήσουν δυνητικούς πελάτες και να ενισχύσουν επιχείρηση. Αυτή η προαιρετική υπηρεσία είναι δωρεάν – μόνο οι εκθέτες με επιβεβαιωμένο χρονικό διάστημα που χρησιμοποιούν το Matchmaking Tool μπορούν να λάβουν μέρος στην εκδήλωση ITB Speed Networking. Στη συνέχεια, εκτός από τα μέλη και τους φίλους του ITB Buyers Circle, η ITB Berlin προσκαλεί όλους τους εκθέτες σε μια ανοιχτή εκδήλωση δικτύωσης διάρκειας μιας ώρας στο CityCube Berlin. «Δεν υπάρχει μια διάσκεψη Zoom στον κόσμο που να μπορεί να αντικαταστήσει τον διάλογο πρόσωπο με πρόσωπο. Η ITB Berlin είναι η πιο σημαντική πλατφόρμα του κλάδου για προσωπική συνάντηση», πρόσθεσε ο Rothe. Παράλληλα με τη δημοφιλή εκδήλωση ITB Speed Networking, πραγματοποιούνται και πάλι οι ITB Chinese Night και ITB MICE Night.

Για εκείνους που δεν είναι σε θέση να παρευρεθούν αυτοπροσώπως, ένα πλήρες ψηφιακό εισιτήριο προσφέρει πρόσβαση στην εικονική πλατφόρμα υποστήριξης ITBxplore και μια ευκαιρία να συμμετάσχετε στην ITB Berlin από τα πιο απομακρυσμένα μέρη του κόσμου. Το ITBxplore διαθέτει νέες λειτουργίες για να εξασφαλίσει ότι όλοι απολαμβάνουν μια επιτυχημένη επίσκεψη στην έκθεση. Η πλατφόρμα εστιάζει στις προετοιμασίες, μεταξύ άλλων με το πρόγραμμα της εκδήλωσης, έναν διαδραστικό χάρτη των χώρων και την προσθήκη σελιδοδεικτών στα αγαπημένα και τη δικτύωση. Οι χρήστες μπορούν να κάνουν ορατά τα προφίλ τους, να αναζητήσουν εκθέτες και επίσης να επικοινωνήσουν μαζί τους και άλλους συμμετέχοντες με τη λειτουργία διαδικτυακής συνομιλίας. Οι βελτιωμένες λειτουργίες προγραμματισμού και η δυνατότητα ελέγχου διαθεσιμότητας, καθώς και η βελτιωμένη ορατότητα με προσθήκη ετικετών για τα μέλη του Κύκλου Αγοραστών κάνουν το ITBxplore ακόμα πιο φιλικό προς τον χρήστη.

Η εφαρμογή ITB συμπληρώνει το ITBxplore και παρέχει βέλτιστο προσανατολισμό με μια λειτουργία αναζήτησης εκθετών, διαδραστικούς χάρτες αιθουσών και όλα τα στοιχεία του προγράμματος ITB Berlin με μια ματιά. Οι κάτοχοι εισιτηρίων μπορούν να εγγραφούν χρησιμοποιώντας το ίδιο email όπως και για την αγορά του εισιτηρίου τους, μπορούν εύκολα να αποθηκεύσουν το εισιτήριο με την εφαρμογή και να χρησιμοποιήσουν το συγχρονισμό προφίλ ITBxplore για δικτύωση χωρίς προβλήματα. Ο ψηφιακός σύντροφος για smartphone διαθέτει έναν αναγνώστη κωδικών QR για την εναλλαγή στοιχείων επικοινωνίας στην έκθεση και μια γεννήτρια κωδικών QR για δικτύωση.

Τα κλειστά Meeting Cubes στο CityCube Berlin, τα οποία οι εκθέτες μπορούν να κάνουν κράτηση σε ωριαία βάση για εμπιστευτικές συναντήσεις, είναι ένα νέο χαρακτηριστικό, ενώ το Hybrid Stage στο Hall 5.3 είναι και πάλι μια τέλεια επιλογή για ζωντανή μετάδοση εκδηλώσεων εκθετών μέσω του ITBxplore. Οι εκθέτες και οι εμπορικοί επισκέπτες μπορούν να κάνουν κράτηση για τους Business Satellites σε ωριαία βάση σε διάφορες τοποθεσίες στους χώρους της έκθεσης, για παράδειγμα στο hub27, με χορηγία της A-ROSA, ή στις Αίθουσες 3.1, 8.2 και 18. Παρέχουν επιπλέον χώρους συνάντησης και εργασίας, και φέτος είναι διαθέσιμες και επιλογές catering.

Η ITB Berlin για άλλη μια φορά το παγκόσμιο σημείο συνάντησης του κλάδου

Το 2024 πέντε επιπλέον αίθουσες (Αίθουσες 8.2, 10.1, 10.2, 11.2 και 18) ανοίγουν ξανά, γεγονός που καθιστά δυνατή ξανά μια πλήρη κυκλική περιήγηση. Ένα χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει είναι η εστίαση στις γερμανόφωνες χώρες στο hub27, την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Messe Berlin, όπου η Γερμανία, η Αυστρία και η Ελβετία εμφανίζονται μαζί με τη Σλοβενία και το Λιχτενστάιν. Στην Αίθουσα 1.1 η ITB Berlin έχει καταγράψει υψηλή ζήτηση, με περισσότερους από 170 εκθέτες από την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων πολλών μεμονωμένων εκθετών που συμμετέχουν. Η Ιταλία, η Μάλτα, η Κροατία, το Κοσσυφοπέδιο και η Βοσνία εκπροσωπούνται στην Αίθουσα 1.2, ενώ η Τουρκία έχει αυξήσει σημαντικά τον αριθμό της στην Αίθουσα 3.2. Ο αραβικός κόσμος μπορεί να υπερηφανεύεται για έναν εξέχοντα εκπρόσωπο με το Ομάν, τη χώρα υποδοχής. Άλλες αραβικές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Σαουδικής Αραβίας, της Ιορδανίας, του Κατάρ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων παρουσιάζουν επίσης ισχυρές επιδόσεις φέτος στην ITB Berlin. Η Ασία και η Ωκεανία εκπροσωπούνται σε τρεις αίθουσες, όπου η Αίθουσα 5.2a με την Ινδία, τη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία είναι πλήρως κρατημένη. Στην Αίθουσα 26, αφιερωμένη στην Ασία, η Κίνα κάνει μια εντυπωσιακή επιστροφή μετά την πανδημία. Οι Αίθουσες 20 και 21 φιλοξενούν αφρικανικές χώρες, συμπεριλαμβανομένων των νησιωτικών εθνών του Μαυρικίου και των Σεϋχελλών, καθώς και του γαλλικού υπερπόντιου διαμερίσματος της Ρεϋνιόν. Η Νότια Αφρική, η οποία εκπροσωπείται έντονα, εμφανίζεται και εδώ, μαζί με τη Ναμίμπια και τη Ζάμπια, που για πρώτη φορά καταλαμβάνει μεγαλύτερο περίπτερο. Χώρες όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, το Μεξικό και η Δομινίκα από την Αμερική και την Καραϊβική συμμετέχουν επίσης σε μεγάλους αριθμούς στις Αίθουσες 3.1, 22a, 22b, 23a και 23b.

Οι εκθέτες που εκπροσωπούν τα ανερχόμενα τμήματα Mobility και Cruise εκπροσωπούνται έντονα στη φετινή ITB Berlin. Οι εκθέτες περιλαμβάνουν SIXT, Norwegian Cruise Line, Royal Caribbean, AIDA with AIDA Cruises, Costa Cruises, Cunard, Holland America και Seabourn. Αυτή είναι η πρώτη φορά που συμμετέχει η Walt Disney Company. Η εστίασή του είναι στην αγορά κρουαζιέρας με την Disney Cruise Lines. Κάτω από την επικεφαλίδα «Πηγαίνετε την ταξιδιωτική τεχνολογία στο επόμενο επίπεδο. Μαζί», τα μελλοντικά προϊόντα και οι ιδέες στο τμήμα Travel Technology εκτίθενται στις Αίθουσες 5.1, 6.1, 7.1c, 8.1 και 10.1. Εκτός από τις βαριές εταιρείες του κλάδου όπως η Amadeus και η Sabre, συμμετέχουν επίσης πολυάριθμες κινεζικές εταιρείες. Το δημοφιλές CULTURE LOUNGE έχει μεταφερθεί στην Αίθουσα 8.2, η οποία είναι πλέον ανοιχτή ξανά. Εδώ μπορείτε επίσης να βρείτε το νέο ITB MICE HUB, το οποίο παρέχει στους παρόχους MICE μια πλατφόρμα ανεξάρτητα από τους προορισμούς που αντιπροσωπεύουν. Το Hall 4.1 είναι αφιερωμένο στον Τουρισμό Νέων και Περιπέτειας και στον υπεύθυνο τουρισμό, ενώ διαθέτει επίσης το ITB Sustainability Lounge από τον Mascontour για πρώτη φορά στην έκθεση. Στον τομέα του Ιατρικού Τουρισμού και του Τουρισμού Υγείας, ένα ευρύ φάσμα παρόχων, συμπεριλαμβανομένου για πρώτη φορά του Εμπορικού Επιμελητηρίου της Κροατίας και της Σλοβενίας ως υποστηρικτικού εταίρου, βρίσκεται στο περίπτερο Ιατρικής & Υγείας στην Αίθουσα 3.1. Το LGBTQ+ Tourism Pavilion στο Hall 4.1 παρουσιάζει τη μεγαλύτερη γκάμα τουριστικών προϊόντων LGBTQ+ σε οποιαδήποτε εμπορική έκθεση, ενώ το τμήμα Luxury Travel στο HOME of LUXURY στο Marshall Haus διαθέτει ένα επιπλέον σαλόνι. Αυτή είναι η πρώτη φορά που το ITB Buyers Circle Lounge, spoΜε την υποστήριξη του Ομίλου OMRAN, βρίσκεται στη βόρεια είσοδο του Palais am Funkturm, ενώ το Κέντρο Καριέρας ITB που υποστηρίζεται από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Απασχόλησης στο Hall 4.1 παρουσιάζει ξανά ένα ευρύ φάσμα διεθνών μαθημάτων και ευκαιριών εργασίας.
 
ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΚΟΣΜΟΣ
 
atacon
106,4
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
7ήμερο πένθος στη Βόρεια Μακεδονία για την τραγωδία απο την φονική πυρκαγια
Το DeepSeek ένα χαμηλού κόστους κινέζικο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης "χτυπάει" τις γνωστές εταιρείες του χώρου
Διεθνείς πτήσεις αναζητούν 2 στους 3 ταξιδιώτες παγκοσμίως
Πλήρης ανάκαμψη του διεθνούς τουρισμού στα επίπεδα προ πανδημίας το 2024, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού
Σε εξέλιξη η απελευθέρωση και ανταλλαγή ομήρων στη Γάζα μετά από την εκεχειρία
Έρχονται επενδύσεις πολλών δισ. € στην ευρωπαϊκή ξενοδοχία το 2025
Η Σαντορίνη προωθείται για επίσκεψη και μέσω της εικονικής πραγματικότητας!
Τεράστια η καταστροφή στην Καλιφόρνια, ορατός από το διάστημα ο καπνός από τις πυρκαγιές
Παγκόσμιος τουρισμός, WTTC: Πρώτη δύναμη οι ΗΠΑ - Εκτόξευση Κίνας και Ινδίας την επόμενη 10ετία
Σκηνές βιβλικής καταστροφής στο Λος Άντζελες λόγο των φονικών πυρκαγιών
Επελαύνει η τεχνητή νοημοσύνη στην τουριστική αγορά
Σημαντικές αλλαγές αναμένονται το 2025 στον παγκόσμιο ταξιδιωτικό χάρτη σύμφωνα με την Travel Trends της Atlys
Έμφαση στις πρόσφατες κριτικές και στην τρέχουσα απόδοση δίνει η Booking
Παγκόσμιος ανταγωνισμός για την προσέλκυση ψηφιακών νομάδων. 66 χώρες παρέχουν Digital Nomad Visas
Το 2024 θα είναι το πιο θερμό έτος που μετρήθηκε ποτέ
Hondos_KE
Volcano TV
© 2025 Ιδιοκτησία: VOLCANO VIEW AE. All rights reserved.