Ενδιαφέροντα δεδομένα για την κίνηση των online κρατήσεων παρουσίασε ο Γενικός Διευθυντής της webhotelier | primalres Γιάννης Φώτης στο πλαίσιο του HSMAI Europe Commercial Strategy Forum που πραγματοποιήθηκε χθες στην Αθήνα.
Με βάση δεδομένα μέχρι και 17 Απριλίου από 8.000 και πλέον καταλύματα διαμονής (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, και καταλύματα βραχυχρόνιας) τα room nights των online κρατήσεων στην Ελλάδα για διαμονή μέσα στο 2025 παρουσιάζουν αύξηση 8% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή ημερομηνία. Η αξία των κρατήσεων παρουσιάζει αύξηση 12%, και η μέση ημερήσια τιμή διαμορφώνεται σε 217 ευρώ από 210 πέρσι, δηλαδή αυξημένη κατά 3,6%.
Ιδιαίτερη εντύπωση ανάμεσα στους συμμετέχοντες στο forum προκάλεσε η αναφορά στις αυξήσεις ανά μήνα αφού ο Οκτώβριος, Νοέμβριος και Δεκέμβριος καταγράφουν διψήφιες αυξήσεις σε σχέση με πέρσι.
Παρουσιάστηκαν επίσης δεδομένα για επιλεγμένους προορισμούς:
Αυξήσεις των room nights άνω του 10% καταγράφουν οι Ζάκυνθος (17%), η Χαλκιδική (16%) η Κέρκυρα (15%) η Ρόδος (14%) η Κως (14%) και η Κρήτη (12%). Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο +10%, η Αττική στο +8%, ενώ οριακά αυξημένη κατά 0,5% είναι η Μύκονος. Αντίθετα στη Σαντορίνη τα room nights για το 2025 είναι μειωμένα κατά 20%. Ειδικά για τη Σαντορίνη, λόγω της σημαντικότητας της αφού συγκεντρώνει περίπου το 9% των online κρατήσεων όλης της χώρας, ο κ. Φώτης ανέφερε ότι οι ακυρώσεις τις τελευταίες 30 ημέρες έχουν πλέον επανέλθει στα περσινά επίπεδα, αλλά φαίνεται να υπάρχει ακόμα διστακτικότητα στην είσοδο νέων κρατήσεων αφού για παράδειγμα οι online κρατήσεις των τελευταίων 15 ημερών είναι μειωμένες κατά 13% σε σχέση με πέρσι.
Σύμφωνα με το γενικό διευθυντή της webhotelier | primalres η μέση ημερήσια τιμή (ADR) για τη Σαντορίνη βρίσκεται στα 278 ευρώ μειωμένη κατά μόλις 6% σε σχέση με πέρσι. Η Μύκονος, μπροστά από όλους τους προορισμούς, βρίσκεται στα 352 ευρώ μειωμένη κατά μόλις 3% σε σχέση με πέρσι. Η Ρόδος με μέση τιμή στα 218 ευρώ φαίνεται να έχει την μεγαλύτερη αύξηση στο ADR των προορισμών που παρουσιάστηκαν με +13% σε σχέση με πέρσι, ενώ ακολουθούν με +11% η Κρήτη και η Κέρκυρα (στα 235 και 240 ευρώ αντίστοιχα).
Αναφορές έγιναν επίσης στο ότι το μέσο booking window (lead time) επανήλθε στα pro-Covid επίπεδα αφού τόσο το 2024 όσο και το 2023 ήταν στις 62 ημέρες, καθώς και στην μέση διάρκεια παραμονής η οποία φαίνεται σταδιακά να μειώνεται από 4,4 νύχτες το 2016 στις 4,0 νύχτες το 2023 και το 2024.
Προέλευση : money-tourism.gr