Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2025

Έρευνα σοκ από ΙΕΛΚΑ: Μόνο 1 στους 2 Έλληνες θα κάνει διακοπές φέτος λόγω κόστους σε εισιτήρια και διαμονή

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) στην πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε αποκάλυψε ότι μόνο 1 στους 2 Έλληνες θα κάνει διακοπές το καλοκαίρι του 2024 λόγω αυξημένου κόστους σε εισιτήρια και διαμονή. 

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, οι πληθωριστικές τάσεις έχουν επηρεάσει τις συνήθειες των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων και αύξηση των εσόδων τους.

Ακόμη, η χρηματική δαπάνη συνεχίζει να είναι το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων με τάση αποκλιμάκωσης από το δεύτερο κριτήριο που είναι η ποιότητα. Υπάρχουν σημαντικές αλλαγές το τελευταίο διάστημα στις καταναλωτικές συνήθειες σε διάφορες περιοχές συμπεριφορών, οι οποίες αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών.

Καταρχάς είναι ξεκάθαρη μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών και δευτερευόντως διαχείρισης χρημάτων. Όπως φαίνεται μεγαλύτερη είναι η πίεση στη μείωση των δαπανών για βασικές υπηρεσίες και λιγότερο για βασικά αγαθά. Συγκεκριμένα:

 

Το 71% (έναντι 75% το 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α.

Το 55% (έναντι 54% το 2023) δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.

Το 49% (έναντι 48% το 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.

Το 42% (έναντι 49% το 2024) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος.

Το 27% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.

Το 27% (έναντι 32% το 2024) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του.

Το 16% (έναντι 17% το 2024) δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του.

Μόλις 3% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

Η χρηματική δαπάνη παραμένει το βασικό κριτήριο (57%), αλλά ειδικά στις τελευταίες μετρήσεις η ένταση μειώνεται (από 69% το 2023) και είμαστε στα επίπεδα του 2022. Παράλληλα η ποιότητα είναι το κύριο κριτήριο για το 27% των καταναλωτών, αλλά αυξάνεται από 16% του 2023. Άρα τον τελευταίο χρόνο καταγράφεται σταδιακή αποκλιμάκωση με την «ψαλίδα» ανάμεσα στα δύο βασικά κριτήρια να κλείνει.

Η αναγκαία περικοπή δαπανών από τα νοικοκυριά σημαίνει ότι 1 στους 2 καταναλωτές δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές το 2024, ενώ 1 στους 3 δηλώνει ότι θα κάνει μεν διακοπές, αλλά πιο περιορισμένες. 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι οι δαπάνες τους φέτος θα είναι μειωμένες σε σχέση με πέρυσι, ενώ 4 στους 10 ότι θα είναι μειωμένη άνω του 50%.

Οι κύριοι λόγοι είναι είτε το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα λόγω ανατιμήσεων, αλλά κυρίως τα αυξημένα κόστη σε εισιτήρια (50%) και διαμονή (48%).

Πηγή : www.topontiki.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑ
 
atacon
106,4
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Ανάπτυξη μαρινών και τουριστικών λιμένων μέσω Ταμείου Ανάκαμψης. Απορίφθηκε έργο του ΔΛΤ στη Σαντορίνη επειδή δεν άνοιγαν τα αρχεία που στάλθηκαν στο Υπ. Τουρισμού!
Αλλάζουν όλα στα Airbnb, «στα κάγκελα» ιδιοκτήτες και διαχειριστές, πλαφόν στις διανυκτερεύσεις και "κόφτης" στον αριθμό
Τουρισμός: Οι 5 τάσεις που διαμορφώνουν τη ζήτηση διακοπών το 2025. Τι δείχνει η νέα έκθεση τάσεων της TUI
Ανακοίνωση Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων απο το Λιμεναρχείο Θήρας
Κίνδυνος απάτης: “Καμπανάκι” για “phishing” μέσω της Booking.com H Action Fraud προειδοποιεί το ταξιδιωτικό κοινό
Έρχεται η περιβαλλοντική κατάταξη ξενοδοχείων και ενοικιαζομένων δωματίων
Την σταδιακή μεταμόρφωση της Ελλάδας σε έναν ελκυστικό επενδυτικό προορισμό προωθεί το Εθνικό Σχέδιο Εξωστρέφειας
Ψηφιακός μετασχηματισμός των εμπορευματικών μεταφορών στην Ευρώπη σε ισχύ
Ολοκληρώθηκαν οι αρχαιρεσίες για το νέο Προεδρείο και την Εκτελεστική Επιτροπή στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας
Το μέλλον της εργασίας το 2025: Πώς η παραγωγικότητα και η Ευημερία διαμορφώνουν τον Κόσμο της Εργασίας
TikTok: Οι νέες τάσεις για το 2025 - Πώς θα αναδείξετε την επιχείρησή σας
Ο Αναπλ. Υπουργός Αθλητισμού, Γ. Βρούτσης, στη Λέσβο συνοδευόμενος από την Ολυμπιoνίκη (2024) Μιλένα Κοντού και τον Legend (2004) Κώστα Χαλκιά
Πως και γιατί οι Ελληνες ταξιδεύουν παρά την ακρίβεια; Ποιοι προορισμοί ξεχώρισαν στις γιορτές;
Γιάννης Χατζής, ΠΟΞ: Οι προοπτικές για τον τουρισμό το 2025
Ποιοί πολίτες κάνουν τις περισσότερες διακοπές στο εξωτερικό; Σε ποια θέση βρίσκονται οι Έλληνες;
Hondos_KE
Volcano TV
© 2025 Ιδιοκτησία: VOLCANO VIEW AE. All rights reserved.