Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2025

Το προφίλ του Έλληνα ταξιδιώτη σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ «Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες»

Το προφίλ του Έλληνα ταξιδιώτη σκιαγραφεί μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ με θέμα «Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες». Η μελέτη στηρίζεται σε διαδικτυακή έρευνα που διενήργησε η Focus Bari με δείγμα 35.000+ ατόμων ηλικίας 16-64 ετών, κατοίκων Ελλάδας.
 

Τα βασικά συμπεράσματα:
 

  • Ο κύριος λόγος που ταξιδεύουν οι Έλληνες τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, είναι η αναψυχή, σε ποσοστό περίπου 60%, ακολουθούμενη από την επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους με 18%. Σε ό,τι αφορά στους επαγγελματικούς σκοπούς, περιλαμβανομένων των συνεδρίων, αυτοί αποτελούν αναλογικά σημαντικότερο λόγο ταξιδιού στο εξωτερικό (14%) απ’ ότι στο εσωτερικό (11%). Για ιατρικούς ή άλλους σκοπούς ταξιδεύουν πολύ μικρά ποσοστά.
  • Στο εξωτερικό κυριαρχεί το ταξίδι πόλης με 50%, στο εσωτερικό το κυρίαρχο είδος ταξιδιού είναι οι διακοπές στην θάλασσα / παραλία με 45%.
  • Η περιήγηση είναι το δεύτερο συχνότερο είδος ταξιδιού με 32%, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
  • Στο εξωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Ιταλία (17%), η Γερμανία (11%) και η Γαλλία (9%). Στο εσωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροιπροορισμοί είναι η Αττική και η Στερεά Ελλάδα-Εύβοια (21%), η Μακεδονία (19%) και η Πελοπόννησος (14%) – δηλαδή προορισμοί εύκολα προσβάσιμοι με αυτοκίνητο.
  • Η δημοφιλέστερη δραστηριότητα στα ταξίδια εσωτερικού είναι το Φαγητό και Ποτό (64%) και ακολουθεί η Χαλάρωση (62%). Με αρκετά μεγάλη διαφορά ακολουθούν η Απόλαυση της Φύσης και του Φυσικού Περιβάλλοντος (36%), το Κολύμπι και η Ηλιοθεραπεία (25%). Με εξαίρεση το Φαγητό και Ποτό (57%) αρκετά διαφορετικές είναι οι δημοφιλέστερες δραστηριότητες για τα ταξίδια εξωτερικού. Έτσι η πιο δημοφιλής δραστηριότητα είναι η Επίσκεψη σε Αξιοθέατα (61%) και μετά το Φαγητό και Ποτό (57%) ακολουθεί η Επίσκεψη σε Μουσεία / Εκθέσεις (45%), οι Αγορές / Ψώνια (37%) και η Απόλαυση της Ατμόσφαιρας της Πόλης (35%).
  • Ο τρόπος μετάβασης διαφέρει σημαντικά μεταξύ των ταξιδιών εσωτερικού και εξωτερικού. Στα μεν πρώτα κυριαρχούν τα χερσαία μέσα με 74% (εκ των οποίων 80% το αυτοκίνητο, 14% με λεωφορείο, 3% με τραίνο κλπ.) και ακολουθούν τα θαλάσσια (16%) και μόνο ένα 10% των ταξιδιών γίνεται με το αεροπλάνο. Αντίθετα, στα ταξίδια εξωτερικού κυριαρχεί το αεροπλάνο με 72%, έπονται τα χερσαία μέσα με 23% (56% αυτοκίνητο, 26% λεωφορείο, 7% τραίνο, 8% μηχανή) ενώ δια θαλάσσης γίνεται μόνο το 5% των ταξιδιών.
 

Τα καταλύματα
 

Το ξενοδοχείο παραμένει το προτιμώμενο είδος καταλύματος (52% για τα ταξίδια εσωτερικού και 64% για τα ταξίδια εξωτερικού), ενώ σημαντικό είναι και το ποσοστό των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (22% και 16%). Παρόμοια με της βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι τα ποσοστά της φιλοξενίας (21% και 15%). Αναφορικά με την κατηγορία ξενοδοχείου, το ποσοστό 4 και 5 αστέρων είναι σημαντικά υψηλότερο στα ταξίδια εξωτερικού (40% και 15%) σε σχέση με τα ταξίδια εσωτερικού (35% και 12%). Σε ό,τι αφορά τις Πλατφόρμες Βραχυχρόνιας Μίσθωσης, χρησιμοποιούνται στο 33% των ταξιδιών εξωτερικού, έναντι 20% των ταξιδιών εσωτερικού.
 

Ενημέρωση

Η κυριότερη πηγή ενημέρωσης είναι το internet (65% για ταξίδια εξωτερικού και 57% για εσωτερικού), ακολουθούμενη από πληροφορίες από Γνωστούς και Φίλους (36% και 31%). Σημαντικό ρόλο παίζουν τα ταξιδιωτικά γραφεία / πρακτορεία για τα ταξίδια εξωτερικού (17%), έναντι μόλις 8% στου εσωτερικού, ενώ για ένα ποσοστό 19% των ταξιδιών εσωτερικού έγιναν χωρίς να χρησιμοποιηθεί κάποια συγκεκριμένη πηγή, έναντι 8% για τα ταξίδια εξωτερικού. Από τις πηγές internet, κυριαρχούν οι ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (53% για ταξίδια εσωτερικού και 48% για εξωτερικού), ακολουθούμενες από ιστοσελίδες αξιολόγησης τουριστικών υπηρεσιών (32% και 40% αντίστοιχα), τις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (34% και 30%) και τις ιστοσελίδες πτήσεων (20% και 43%).
 

Κρατήσεις

Αν και το ποσοστό των ταξιδιωτών που κάνουν κρατήσεις είναι υψηλό και στα δύο είδη ταξιδιών (εσωτερικό 71%, εξωτερικό 80%), υπάρχει σημαντική διαφορά στον τρόπο που γίνονται οι κρατήσεις: στα ταξίδια εξωτερικού οι online κρατήσεις είναι 69% ενώ στου εσωτερικού μόλις 39%.
 

Επίσης, ενώ οι δυο σημαντικότερες κατηγορίες κρατήσεων στα ταξίδια εσωτερικού είναι για Διαμονή (52%) και Φέρυ/πλοίο (14%), στου εξωτερικού η δημοφιλέστερη κατηγορία κρατήσεων είναι οι Πτήσεις (29%), ακολουθούμενη με μικρή διαφορά από την Διαμονή (28%) και στη συνέχεια από τα Εισιτήρια για Events / Αξιοθέατα (13%).

Πηγή : www.tornosnews.gr
 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑ
 
atacon
106,4
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Ανάπτυξη μαρινών και τουριστικών λιμένων μέσω Ταμείου Ανάκαμψης. Απορίφθηκε έργο του ΔΛΤ στη Σαντορίνη επειδή δεν άνοιγαν τα αρχεία που στάλθηκαν στο Υπ. Τουρισμού!
Αλλάζουν όλα στα Airbnb, «στα κάγκελα» ιδιοκτήτες και διαχειριστές, πλαφόν στις διανυκτερεύσεις και "κόφτης" στον αριθμό
Τουρισμός: Οι 5 τάσεις που διαμορφώνουν τη ζήτηση διακοπών το 2025. Τι δείχνει η νέα έκθεση τάσεων της TUI
Ανακοίνωση Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων απο το Λιμεναρχείο Θήρας
Κίνδυνος απάτης: “Καμπανάκι” για “phishing” μέσω της Booking.com H Action Fraud προειδοποιεί το ταξιδιωτικό κοινό
Έρχεται η περιβαλλοντική κατάταξη ξενοδοχείων και ενοικιαζομένων δωματίων
Την σταδιακή μεταμόρφωση της Ελλάδας σε έναν ελκυστικό επενδυτικό προορισμό προωθεί το Εθνικό Σχέδιο Εξωστρέφειας
Ψηφιακός μετασχηματισμός των εμπορευματικών μεταφορών στην Ευρώπη σε ισχύ
Ολοκληρώθηκαν οι αρχαιρεσίες για το νέο Προεδρείο και την Εκτελεστική Επιτροπή στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας
Το μέλλον της εργασίας το 2025: Πώς η παραγωγικότητα και η Ευημερία διαμορφώνουν τον Κόσμο της Εργασίας
TikTok: Οι νέες τάσεις για το 2025 - Πώς θα αναδείξετε την επιχείρησή σας
Ο Αναπλ. Υπουργός Αθλητισμού, Γ. Βρούτσης, στη Λέσβο συνοδευόμενος από την Ολυμπιoνίκη (2024) Μιλένα Κοντού και τον Legend (2004) Κώστα Χαλκιά
Πως και γιατί οι Ελληνες ταξιδεύουν παρά την ακρίβεια; Ποιοι προορισμοί ξεχώρισαν στις γιορτές;
Γιάννης Χατζής, ΠΟΞ: Οι προοπτικές για τον τουρισμό το 2025
Ποιοί πολίτες κάνουν τις περισσότερες διακοπές στο εξωτερικό; Σε ποια θέση βρίσκονται οι Έλληνες;
Hondos_KE
Volcano TV
© 2025 Ιδιοκτησία: VOLCANO VIEW AE. All rights reserved.