Σάββατο, 18 Μαΐου 2024

Επίκαιρες ερωτήσεις με θέμα τις ελλείψεις στο εκπαιδευτικό σύστημα

Σήμερα στη Βουλή συζητήθηκαν δύο Επίκαιρες Ερωτήσεις που κατέθεσε ο Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. Κωνσταντινόπουλος στο Υπουργείο Παιδείας αναφορικά με τις ελλείψεις σε Σχολικούς Νοσηλευτές και σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό αλλά και την αξιοποίηση της μεθόδου “sliding in” για τα παιδιά με επιλεκτική αλαλία.


Στην πρώτη επίκαιρη ερώτηση σχετικά με τους σχολικούς νοσηλευτές ο κ. Κωνσταντινόπουλος ανέφερε στην αρμόδια Υφυπουργό Παιδείας, ότι «με αφορμή ενός περιστατικού στο Νεοχώρι Γορτυνίας, μια μητέρα είναι συνεχώς στο σχολείο διότι το παιδί της έχει ζαχαρώδη διαβήτη και χρειάζεται παρακολούθηση. Με αφορμή αυτό το περιστατικό θεωρώ ότι η κοινωνία μας με το βοηθητικό προσωπικό μπορεί να αντιμετωπίσει πολλά τέτοιου είδους προβλήματα. Επίσης, το Υπουργείο μπορεί να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα καθώς δεν υπάρχουν νοσηλευτές με τη στήριξη φυσικά της μητέρας. Η μητέρα αφήνει κάθε μέρα το σπίτι της για να είναι με το παιδί της και το παιδί της χρειάζεται περίθαλψη και δεν υπάρχει κάποιος άλλος να βοηθήσει. Αυτές οι μανάδες δεν είναι μια και δύο αλλά δεκάδες. Για ποιο κοινωνικό κράτος μιλάμε όταν δεν μπορούμε σε αυτές τις μανάδες να παρέχουμε βοήθεια και στήριξη στο να ξέρουν τι κάνουν εκείνη τη στιγμή και δεύτερον κάθονται όλη μέρα με το παιδί τους και δεν τις βοηθάει το κράτος με νοσηλευτή. Εδώ είναι και το ουσιαστικό. Μπορεί να απαντήσει το Υπουργείο Παιδείας σε αυτές τις ειδικές και ιδιαίτερες περιπτώσεις οι οποίες ταλαιπωρούνται και θέλουν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να τις υποστηρίξουμε αφού δεν έχουμε νοσηλευτικό προσωπικό και βέβαια το νοσηλευτικό προσωπικό είναι σε έλλειψη και στην Αρκαδία με 80%».


Στην απάντησή της η αρμόδια Υφυπουργός ανέφερε ότι «γίνεται εντατική προσπάθεια για μόνιμους διορισμούς και σε ότι αφορά τα μόνιμα μέλη ειδικού και βοηθητικού προσωπικού στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση από 708 τον Μάρτιο του 2020 έγιναν τον Μάρτιο του 2024 έγιναν 2232 προσλήψεις. Στην Αρκαδία υπάρχουν 8 κενά. Τα κενά όμως που δεν καλύφθηκαν, δεν υπήρξε ενδιαφέρον από υποψηφίους και κάποια κενά προέκυψαν από τους αναπληρωτές οι οποίοι δεν ανέλαβαν υπηρεσία».


Αυτό που διευκρίνισε ο κ. Κωνσταντινόπουλος είναι ότι «το κράτος πρέπει να έρθει και να υποστηρίξει αυτούς τους ανθρώπους πληρώνοντας έναν νοσηλευτή. Αυτό είναι το κοινωνικό κράτος. Πρέπει να βρούμε bypass τρόπους να λύσουμε το θέμα. Εμείς όλοι που υπηρετούμε το δημόσιο συμφέρον, πρέπει έχουμε την κοινή λογική να δώσουμε στους γονείς τη δυνατότητα να μάθουν πως θα αντιμετωπίσουν το συγκεκριμένο ζήτημα και αφετέρου να τους υποστηρίξουμε οικονομικά για την προσπάθεια που κάνουν».


Στην δεύτερη επίκαιρη ερώτηση σχετικά με την αξιοποίηση της μεθόδου sliding in για τα παιδιά με επιλεκτική αλαλία, ο κ. Κωνσταντινόπουλος τόνισε ότι «Είναι ένα σημαντικό θέμα που έρχεται για πρώτη φορά στη Βουλή. Ακούμε καθημερινά γύρω μας το τι συμβαίνει στο σχολείο και πως ζούνε τα παιδιά την πίεση, το άγχος, το στρές και ειδικά τα θέματα που δημιουργήθηκαν από την υγειονομική κρίση. Μερικές φορές τρομάζω για το πως μπορούμε αυτά τα θέματα να τα διαχειριστούμε και εάν μπορούμε.


Το συγκεκριμένο ζήτημα ανέδειξε ο Σύλλογος επιλεκτικής αλαλίας και φαίνεται με βάση τα στοιχεία η επιλεκτική αλαλία ανήκει στις αγχώδεις διαταραχές με συχνότητα έως και 2% στα παιδιά. Η βασική δυσκολία των παιδιών αυτών βρίσκεται στην αδυναμία να μιλήσουν άνετα σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα, όπως το σχολείο, παρόλο που μπορεί να έχουν κατακτήσει πλήρως τη γλώσσα. Η διαταραχή αυτή δεν σχετίζεται με ντροπή, κακομεταχείριση, τραύμα ή μαθησιακή δυσκολία, την προκαλεί το έντονο άγχος που προκαλείται από τις κοινωνικές επαφές. Προκειμένου να βοηθηθούν τα παιδιά αυτά, η καταλληλότερη μέθοδος, η οποία στο εξωτερικό χρησιμοποιείται ήδη από το 1997, είναι η μέθοδος “sliding in. Σε πολλές οικογένειες στην Ελλάδα που παλιά δεν ήταν κάτι «νορμάλ» πολλά παιδιά χρειάζονται ψυχολογική υποστήριξη και συμβαίνει σε πολλές οικογένειες. Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα; Τι σκέφτεται για τη γνωστή μέθοδο αξιοποίησης του sliding in όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες»;


Στην απάντησή της η αρμόδια Υφυπουργός αναφέρθηκε γενικά στο ζήτημα χωρίς να απαντήσει συγκεκριμένα και περιορίστηκε στο να τονίσει ότι «οι περιπτώσεις αυτών των παιδιών εντάσσονται στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Η μέθοδος sliding in δεν είναι ανεπτυγμένη στην Ελλάδα παρόλα αυτά θα αξιοποιήσουμε όλα τα στοιχεία που μας παραθέτετε για να τα επεξεργαστούμε και να δώσουμε λύσεις».
 
ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑ
 
atacon
106,4
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Φθίνει η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων. Ανησυχητική η εικόνα της κατανάλωσης
Aegean: Τρεις νέοι προορισμοί- Αύξηση 12% της κίνησης τον Απρίλιο- Έκπτωση 60% στα παιδικά εισιτήρια
Η Αθήνα στις φθηνότερες πόλεις για τα city breaks των Βρετανών, σύμφωνα με έρευνα του Post Office Travel Money
Μονόδρομος ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η χρήση τεχνολογιών ευφυούς γεωργίας και στη χώρα μας
Ποιές οι καλύτερες πόλεις για να ζήσετε μια ήσυχη ζωή. Ποιά η θέση Αθήνας και Θεσσαλονίκης
Χρονιά ολοκληρωτικής επαναφοράς του παγκόσμιου τουρισμού και των αερομεταφορών στα προ πανδημίας επίπεδα θα είναι το 2024
Ενεργοποιήθηκε η εφαρμογή JOBmatch της ΔΥΠΑ για την άμεση διασύνδεση επιχειρήσεων τουρισμού και εστίασης με εργαζόμενους
Ξεκίνησε η νέα ενημερωτική καμπάνια «γνώρισε τον ΑΔΜΗΕ»
Το υπουργείου Τουρισμού εργάζεται συστηματικά για την περαιτέρω ανάπτυξη του οινοτουρισμού στην Ελλάδα
Στο επίκεντρο των Παράλληλων Δράσεων του ΔΕΗ Διεθνή Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας 2024 η πρόσβαση όλων των πολιτών στην άθληση
Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος: Στόχος του ΠΑΣΟΚ να γίνει ξανά ο αντίπαλος πόλος της ΝΔ
Με δύο επιχειρηματικά σχήματα συνεχίζεται ο διαγωνισμός για τη διάθεση του 20% της Αριάδνη Interconnection
Εκδήλωση απο το Υπ. Ναυτιλίας στο πλαίσιο της Εθνικής Ημέρας Πρόληψης Θαλασσίων ατυχημάτων
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα MotivAction για δεύτερη φορά στην Ελλάδα
Θετική εξέλιξη για το Great Sea Interconnector η θέση της μεθοδολογίας εσόδου σε δημόσια διαβούλευση από τη ΡΑΑΕΥ
Hondos_KE
apolimantiki
ΔΕΥΑΘ 29/6
Volcano TV
© 2024 Ιδιοκτησία: VOLCANO VIEW AE. All rights reserved.