Σάββατο, 04 Δεκεμβρίου 2021

Κριτικές καταλυμάτων στις πλατφόρμες κρατήσεων. Που αρχίζουν και που τελειώνουν τα δικαιώματα της κάθε πλευράς;

Συντάκτης: ΔΚ

Είναι γεγονός πως εδώ και τουλάχιστο μια δεκαετία, οι γνώμες - σχόλια των επισκεπτών τουριστικών καταλυμάτων, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο και επηρεάζουν καθοριστικά την επιλογή ή μη του προς κράτηση ακινήτου - χώρου απο τους ενδιαφερόμενους επισκέπτες.
 

Η τάση αυτή, η καθ' όλα ενδιαφέρουσα μιας και εμφανίζει τις αντικειμενικές και χωρίς συμφέρον γνώμες των επισκεπτών των ξενοδοχείων, μέχρι σήμερα θα μπορούσαμε να πούμε οτι μόνο όφελος έχει προσφέρει σε κάθε πλευρά, ικανοποιόντας αφ' ενός -με τα θετικά σχόλια- τους ιδιοκτήτες και εργαζόμενους των ξενοδοχείων κι ενισχύοντας τη διάθεση και τον μεταξύ τους συναγωνισμό για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, κι αφετέρου οδηγώντας τους ενδιαφερόμενους επισκέπτες στην καλύτερη δυνατή επιλογή ώστε να μείνουν το δυνατό περισσότερο ικανοποιημένοι.
 

Τι γίνεται όμως στην περίπτωση των κακόβουλων ή και σκόπιμα αρνητικών σχολίων; Πως και με ποιές διαδικασίες μπορεί να προστατευτεί η κάθε πλευρά αλλά και πως μπορούν να διασφαλίσουν οι πλατφόρμες τη συνέχιση της πολύ χρήσιμης παράθεσης των σχολίων φροντίζοντας όμως ώστε να πρόκειται τόσο για πελάτες που έχουν όντως υπάρξει στο παρελθόν όσο και για γνώμες οι οποίες βασίζονται σε πραγματικές εμπειρίες και στην αντικειμενική πραγματικότητα;


Αναμφίβολα, πρόκειται για ερωτήματα που θα απασχολήσουν και μάλιστα πολύ το χώρο των κρατήσεων διεθνώς στο άμεσο μέλλον. Ήδη στις Η.Π.Α., έδρα πολλών απο τις εταιρείες κρατήσεων, οι προβληματισμοί για το μέλλον, αλλά και το παρόν, των μέσων και εργαλείων κρατήσεων είναι εμφανείς και η κινητικότητα γεγονός, μιας και πραγματοποιούνται ήδη πειραματισμοί για την "επόμενη μέρα" αυτών των εργαλείων.


Επί του παρόντος όμως αρκετά είναι τα προβλήματα που δημιουργούνται καθημερινά ως αποτέλεσμα αρνητικών σχολίων - κριτικών σε σελίδες κρατήσεων καταλυμάτων, με τις επιχειρήσεις, διεθνώς, να ξεκινούν να κινούνται νομικά εναντίων των εν λόγω σχολιαστών, κρίνοντας τα σχόλια ως ψευδή, αιτούμενες την απόσυρσή τους, την αποκατάσταση της αλήθειας αλλά και την αποζημίωσή τους για την οικονομική ζημιά που υφίστανται απο δυσφημιστικά σχόλια.



Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ξενοδοχείου στη Ρόδο που κινήθηκε νομικά εναντίων λήπτριας των υπηρεσίων του, η οποία στη συνέχεια σχολίασε αρνητικά τις εμπειρίες της στη συγκεκριμένη μονάδα, με την τελευταία να υποστηρίζει πως πρόκειται για ψεύδη. 

Σχετικά με την υπόθεση στη σελίδα money-tourism.gr αλλά και στην ροδιακή εφημερίδα "Δημοκρατική" αναφέρονται τα ακόλουθα : 



 

Ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου με αγωγή καταβολής αποζημίωσης από αδικοπραξία προσέφυγε ξενοδοχειακή εταιρεία του νησιού κατά ενός κατοίκου Αμαρουσίου Αθηνών για συκοφαντική δυσφήμιση που υπέστη.

Η ξενοδοχειακή εταιρεία διεκδικεί αποζημίωση ύψους 60.000 ευρώ, να απαγγελθεί εις βάρος της εναγόμενης, προσωπική κράτηση τριών μηνών, ως μέσο αναγκαστικής εκτέλεσης της εκδοθείσας απόφασης και να υποχρεωθεί η εναγόμενη, να διαγράψει από την διαδικτυακή πλατφόρμα «Βooking.com» δυσφημιστικό κείμενο, αποκαθιστώντας δημόσια την αλήθεια.
 

Σύμφωνα με την αγωγή η εναγόμενη, προέβη, μέσω της ιστοσελίδας ενοικίασης δωματίων, με την οποία έχει συμβληθεί η ενάγουσα εταιρεία, «Βooking.com» μία από τις κορυφαίες διαδικτυακές εταιρείες ταξιδιών στον κόσμο, στην μίσθωση μονόκλινου δωματίου, με ημερομηνία άφιξης 16/08/2021 και ημερομηνία αναχώρησης στις 19/08/2021, με παροχή πρωϊνού, έναντι συνολικής τιμής ποσού 112,08 ευρώ, ήτοι 36,86 ευρώ ημερησίως, ποσό που πληρώθηκε, μέσω της ως άνω ιστοσελίδας, με πιστωτική κάρτα.
 

Η εναγόμενη έφθασε στο ξενοδοχείο στις 16/08/2021 και περί ώρα 10.38 πμ και της διατέθηκε το δωμάτιο στον δεύτερο όροφο.
 

Λίγα λεπτά αργότερα παραπονέθηκε πως δεν ήταν καθαρό το δωμάτιο αν και η υπάλληλος της ενάγουσας, εργαζόμενη στην υποδοχή, διαπίστωσε πως δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα η αναφορά της εναγόμενης, οπότε, καλόπιστα, της διατέθηκε άλλο δωμάτιο στον δεύτερο όροφο επίσης, το οποίο ήταν τρίκλινο διότι όλα τα δωμάτια του ξενοδοχείου ήταν μισθωμένα, για ένα βράδυ και στην συνέχεια της δόθηκε το δωμάτιο στον τρίτο όροφο, στο οποίο διέμεινε έως την αποχώρηση της, χωρίς έκτοτε να εκφράσει οιανδήποτε παρατήρηση, παράπονο ή διαμαρτυρία είτε για τις παροχές των δωματίων, ούτε για την καθαριότητα αυτών, ούτε για το πρωϊνό, αν και σε κάθε δωμάτιο υπάρχει ειδικό έντυπο παραπόνων.

Εν τέλει, αναχώρησε στις 19/06/2021 και περί ώρα 13.00, αν και έπρεπε να ελευθερώσει το δωμάτιο από τις 11.00.
 

Αίφνης, η εναγόμενη, στις 20-08-2021 και περί ώρα 11.14 μμ, ανάρτησε στην ως άνω διαδικτυακή εταιρεία ταξιδίων και στην κατηγορία που έχει τίτλο βαθμολογία σχολίων επώνυμα, βαθμολογώντας το ξενοδοχείο της ενάγουσας εταιρείας με 4 (με άριστα το 10), (βάζοντας βαθμό 2,5 στην καθαριότητα, βαθμό 10 στην τοποθεσία, βαθμό 5 στο προσωπικό, βαθμό 5 στην άνεση και στις παροχές και στην σχέση ποιότητας /τιμής), το ακόλουθο, «άκρως ψευδές, προσβλητικό, συκοφαντικό κείμενο, προκαλώντας σημαντική βλάβη της φήμης, της υπόληψης και της εμπορικής πίστης της ενάγουσας εταιρείας και του ξενοδοχείου αυτής, παγκοσμίως, αφού στην ως άνω ιστοσελίδα έχουν πρόσβαση όλα τα κράτη σε όλο τον Πλανήτη».
 

«Μηδενική καθαριότητα. Βρώμικα πατώματα, τουαλέτα και το πρώτο βράδυ βρήκα στο κρεβάτι κοριούς. Άλλαξα δωμάτιο αμέσως μόλις τους είδα και με ανάγκασαν να αλλάξω το επόμενο πρωί. Τεράστια ταλαιπωρία και η reception προσπάθησε να με πείσει ότι το δωμάτιο ήταν καθαρό και δεν είδε τίποτα».

Άμεσα και την ίδια ημέρα, η ενάγουσα απάντησε, στην ως άνω ιστοσελίδα «Η δνση του ξενοδοχείου μας απορρίπτει ως αναληθή τα αναγραφόμενά σας. Υπάρχουν φωτογραφικά ντοκουμέντα που διαψεύδουν τα αναγραφόμενά σας.
Άλλωστε παραμείνατε στο ξενοδοχείο μας επί μακρόν»

 

Ταυτόχρονα, στις 21-08-2021 εκλήθη η εναγόμενη, με μήνυμα στο κινητό της τηλέφωνο, να διαγράψει το κείμενο, που ανάρτησε, αμετανόητη, όμως, κάλεσε πίσω τόσο η ίδια όσο και η μητέρα της και αρνήθηκε να αποσύρει τα ψευδή γεγονότα, αν και είπε πως δεν γνωρίζει αν βρήκε στο κρεβάτι «κοριούς», παρόλο που η υπάλληλος της υποδοχής της κατέστησε σαφές ότι προκαλεί ισχυρό πλήγμα, η ανάρτηση της, στην εμπορική αξιοπιστία της ενάγουσας, στην φήμη και στην υπόληψη της, ως λειτουργούσα την ως άνω ξενοδοχειακή μονάδα.

 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑ
 
Denaxa
DEYATH
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
ΙΝΣΕΤΕ Workshop: «Βιωσιμότητα και ενεργειακή μετάβαση στον Τουρισμό»
ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ: Περισσότερα από 17 εκατομμύρια ευρώ σε κέρδη μοίρασε την προηγούμενη εβδομάδα
Στην Κρήτη εντοπίστηκε το πρώτο κρούσμα της μετάλλαξης Όμικρον στην Ελλάδα
Aρχές του 2023 η πλήρης ανάκαμψη του τουρισμού παγκοσμίως σύμφωνα με την Accor
Αυτές θα είναι οι τάσεις της τουριστικής αγοράς το 2022, σύμφωνα με την Google
Υποχρεωτικός ο εμβολιασμός στους άνω των 60 ετών - Οκτώ περιορισμοί σε 12 μέρες με στόχο τους ανεμβολίαστους
ΣΥΜΦΩΝΙΑ GRID TELECOM ΚΑΙ ISLALINK ΓΙΑ ΝΕΟ ΔΙΑΔΡΟΜΟ ΟΠΤΙΚΩΝ ΙΝΩΝ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ
Ανοικτή επιστολή του γραμματέα του ΜΕΡΑ25 στον πρωθυπουργό
ΣΚΡΑΤΣ: Κέρδη άνω του 1,8 εκατ. ευρώ την προηγούμενη εβδομάδα
Αντιδράσεις της αντιπολίτευσης στα νέα "anti-covid" μέτρα
Νέα μέτρα: εμβολιασμός, ή πρόστιμο 100 € μηνιαία για τους άνω των 60.
Ηλίας Μόσιαλος: τί (δεν) ξέρουμε, και τι πρέπει να προσέχουμε με την παραλλαγή όμικρον
H παραλλαγή Όμικρον είναι πολύ μεταδοτική και απαιτεί επείγουσα δράση, δηλώνει η διεθνής κοινότητα (G7)
Γρ. Τάσιος: έως και 100% η επιβάρυνση των ξενοδοχείων από τις αυξημένες τιμές της ενέργειας
8η Athens International Tourism & Culture EXPO 2021: Eπανεκκίνηση των εκθέσεων και αισιοδοξία για τον τουρισμό το 2022
Hondos_211202
Λιγνός_νέα
© 2021 Ιδιοκτησία: VOLCANO VIEW AE. All rights reserved.