Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020

Αποζημιώσεις 83,4 εκατ. ζητούν οι εργολάβοι των αυτοκινητοδρόμων

Συντάκτης: ΔΚ

Αποζημιώσεις τουλάχιστον 83,41 εκατ. ευρώ, καθώς το ποσό πιθανόν να αυξηθεί λόγω του νέου κύματος της πανδημίας, διεκδικούν επίσημα οι εργολάβοι των αυτοκινητοδρόμων, βασισμένοι στις ρυθμίσεις περί ευθύνης του Δημοσίου να τους αποζημιώνει σε περίπτωση μειωμένης κίνησης.

 

Για πολλοστή φορά το Δημόσιο βρίσκεται σε αυτήν τη θέση, ωστόσο σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Καθημερινής», αναγνωρίζει μόνο μερος της ευθύνης.
 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της κυριακάτικης «Καθημερινής» οι επτά κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τους αυτοκινητοδρόμους έχουν καταθέσει γραπτώς το αίτημα για συνολικές αποζημιώσεις 83,41 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο λόγω της μειωμένης κίνησης που προκάλεσαν τα μέτρα περιορισμού.
 

Ωστόσο, όπως σημειώνει το δημοσίευμα, δεν διεκδικούν όλοι οι παραχωρησιούχοι αποζημιώσεις για το ίδιο διάστημα.
 

Το Δημόσιο αναγνωρίζει μέρος της ευθύνης, βάσει των σκανδαλωδών συμβάσεων που ορίζουν τέτοια δικαιώματα για αποζημιώσεις, ωστόσο φέρεται να υποστηρίζει ότι αφενός δεν έχουν αφαιρεθεί από τις διεκδικήσεις οι εξοικονομήσεις που εξασφάλισαν εντασσόμενοι στις «πληττόμενες επιχειρήσεις», αλλά και επίσης, απορρίπτει τα αιτήματα της Αττικής Οδού και του Μορέα, υποστηρίζοντας ότι είναι ασφαλισμένοι και για απώλεια εσόδων λόγω πανδημίας.


 

Παράλληλα, το Δημόσιο δεν επιθυμεί να αναγνωρίσει διεκδικήσεις εκτός του διαστήματος της «βαριάς» καραντίνας (Μάρτιος-Μάιος), καθώς σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπο με συνεχείς νέες διεκδικήσεις.


 

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το Δημόσιο θα επιδιώξει γενικώς να υπάρξει συμβιβασμός και να μην οδηγηθούν οι διεκδικήσεις σε νέες διαιτησίες.


 

Όλα αυτά, τη στιγμή που τα υψηλή κόστη και η παντελής αποτυχία των ΣΔΙΤ στην Ελλάδα έχουν κάνει τον γύρο της Ευρώπης.


 

Έρευνα του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου το 2018 κατέδειξε ότι στην Ελλάδα (η οποία είναι μακράν ο μεγαλύτερος αποδέκτης συνεισφορών της ΕΕ, έχοντας λάβει το 59 % του συνολικού ποσού για όλη την ΕΕ, ή 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ), το κόστος ανά χιλιόμετρο των τριών αυτοκινητόδρομων που υποβλήθηκαν σε εξέταση αυξήθηκε έως και κατά 69 %, ενώ παράλληλα το αντικείμενο των έργων μειώθηκε έως και κατά 55 %.


 

Οι κύριες αιτίες της αναποτελεσματικότητας των δαπανών ήταν η ανάγκη κάλυψης των χρηματοδοτικών ελλειμμάτων που προκλήθηκαν από την αναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων ΣΔΙΤ, η ελλιπής προετοιμασία των έργων από τους εταίρους του δημόσιου τομέα και, πρωτίστως, η υπογραφή συμβάσεων με ιδιώτες παραχωρησιούχους πριν από την επίλυση σημαντικών προβλημάτων.
 

Πηγή : https://thepressproject.gr/apozimioseis-834-ekat-zitoun-oi-ergolavoi-ton-aftokinitodromon/

https://www.kathimerini.gr/economy/561084850/zitoyn-apozimioseis-83-41-ekat-logo-meiomenon-esodon-apo-diodia/


 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑ
 
Atacon
web radio
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Κοροναϊός : Νέα αυστηρότερα μέτρα ανακοινώνει η ΕΕ
1.259 κρούσματα : Δύσκολο αλλά όχι αδύνατο να ελεγχθεί η πανδημία
Γ. Βρούτσης: Συνεχίζεται ομαλά η καταβολή των αναδρομικών
Κορονοϊός : Στα 2.000 κρούσματα τη μέρα ο συναγερμός - Ξεπέρασαν τους 800 οι νοσηλευόμενοι  
ΕΜΥ: Ραγδαία επιδείνωση του καιρού από αύριο βράδυ
Το Π.Α.ΜΕ. καταγγέλλει τον νέο πτωχευτικό κώδικα
Σύντομα θα ανακοινωθεί νέο πρόγραμμα στήριξης επιχειρήσεων εστίασης, δήλωσε ο Ν. Παπαθανάσης
ΕΛΣΤΑΤ: Χειρότερα τα αναθεωρημένα στοιχεία της αρχής για ΑΕΠ και χρέος
ΔΝΤ : φορολογήστε τους έχοντες!
50% απο ιδιώτες, 50% απο εταιρείες διαχείρισης, τα ακίνητα της Airbnb
ΕΦΕΤ: απόσυρση προϊόντος ζυμαρικών, και συσκευασμένου πάγου
Eπικεφαλής νέας Thomas Cook : «Η Ελλάδα αποτελεί τον προορισμό με τις περισσότερες πωλήσεις»
Ιανός: αντιμισθία στις Δημοτικές επιτροπές
Προειδοποίηση από Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για κακόβουλο λογισμικό μέσω e-mail
ECDC: χαμηλού επιδημιολογικού κινδύνου η Ελλάδα
Denaxa
Λιγνός_νέα
Hondos_201027
© 2020 Ιδιοκτησία: VOLCANO VIEW AE. All rights reserved.