Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2020

Αρχίζουν τα δύσκολα μετά το "ναυάγιο" της τουριστικής κίνησης

Συντάκτης: ΔΚ

Περί τα 14 δισ. ευρώ εκτιμάται πως θα χαθούν φέτος από τον τουρισμό λόγω του κορονοϊού, με τους επιχειρηματίες του χώρου να μην αναμένουν στο σύνολό τους εισπράξεις πάνω από 3,5 με 4 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος της χρονιάς, από τα 18 δισ. που έφερε ο τουρισμός στη χώρα μας το 2019. Και αυτό αποτελεί το καλό σενάριο..

Μετά το "ναυάγιο" της τουριστικής κίνησης από το εξωτερικό, παρά τις ελπίδες για άνοδο των αφίξεων, που συνεχίστηκε και τον Αύγουστο, μήνας που παραδοσιακά καταγράφονται οι υψηλότερες εισπράξεις (πέρσι χαρακτηριστικά εισέρρευσαν στο ταμείο κοντά στα 4,2 δισεκατομμύρια), η σεζόν έχει χαθεί ανεπιστρεπτί και τα δύσκολα βρίσκονται μπροστά, ενώ οι «διακοπές των Ελλήνων» ήταν κατώτερες των προσδοκιών.

Η εικόνα των κρατήσεων για τον Σεπτέμβριο, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, δεν δείχνει να αλλάζει και η επόμενη ημέρα για τον τουρισμό παραμένει άγνωστη.

Ξενοδοχεία που άνοιξαν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, παρά το αυξημένο λειτουργικό κόστος που προκάλεσε μεταξύ άλλων η τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, προσανατολίζονται πλέον σε πρόωρο κλείσιμο, σε μια προσπάθεια να περιορίσουν όσο γίνεται περισσότερο τις ζημιές από την τουριστική πτώση.

Όπως σημειώνουν φορείς που γνωρίζουν καλά το τουριστικό τοπίο, η ροή από τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη "δεξαμενή" τουριστικών εσόδων για την Ελλάδα, εκτιμάται πως θα είναι μειωμένη κατά 70%, ενώ όσο αφορά την αμερικανική αγορά, αυτή λόγο των περιορισμών κινήθηκε πολύ χαμηλότερα των προσδοκιών.

Έρευνα του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων έδειξε πως η οικονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία θα επηρεάσει την προσωπική και οικογενειακή εισοδηματική κατάσταση στο τουλάχιστο 60% του πληθυσμού.

 

Αναφορικά δε με την αεροπορική κίνηση, φέτος δεν ξεπεράστηκε, γενικά, το 25% της περσινής, με τον Ιούλιο που πέρασε, η συνολική επιβατική κίνηση να υποχωρεί κατα κατά 70%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

 

Στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport, ο αριθμός επιβατών ήταν τον Ιούλιο μόλις 1,3 εκατ. από 5,3 εκατομμύρια τον αντίστοιχο μήνα του 2019, μείωση κατά 75,1%. Η πτώση στις αφίξεις εξωτερικού έφτασε το 78,5%.

Τη μεγαλύτερη επιβατική πτώση εμφανίζει το αεροδρόμιο της Σκιάθου (-85,2%) απ’ όπου διακινήθηκαν τον Ιούλιο μόλις 16.700 άτομα από 113.300 πέρυσι τον ίδιο μήνα.

Η πτώση στα αεροδρόμια Κεφαλλονιάς, Χανίων, Ρόδου, Κω, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Μυκόνου και Σαντορίνη ήταν στα ίδια επίπεδα.

Στο επτάμηνο δε, το σύνολο της επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport μειώθηκε κατά 81%, σε περίπου 3 εκατομμύρια από 16,2 εκατομμύρια το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου του 2019.

Τον Αύγουστο η κίνηση στα αεροδρόμια ήταν μεγαλύτερη, οι διαφορές όμως σε ποσοστιαία βάση δεν θεωρείται πως θα αλλάξουν κατά πολύ.

Τα πρώτα δεδομένα, σύμφωνα με την περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, που προκύπτουν ανά διεθνές αεροδρόμιο σχετικά με τον αριθμό των πτήσεων και των αφιχθέντων επιβατών κατά το διάστημα 1-15 Αυγούστου 2020 δείχνουν τα εξής:

-Στη Ρόδο αφίχθησαν 102.046 επιβάτες μέσω 686 πτήσεων.

-Στην Κω αφίχθησαν 56.049 επιβάτες μέσω 395 πτήσεων.

-Στην Σαντορίνη αφίχθησαν 30.188 επιβάτες μέσω 215 πτήσεων.

-Στη Μύκονο αφίχθησαν 35.967 επιβάτες μέσω 266 πτήσεων.

--Στην Κάρπαθο αφίχθησαν 2.401 επιβάτες μέσω 30 πτήσεων.

Συνολικά, δηλαδή, προσγειώθηκαν 1.592 πτήσεις με 226 χιλιάδες επιβάτες κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο, αριθμοί που δεν έχουν σχέση με την επιβατική κίνηση των προηγούμενων τουριστικών περιόδων.

 

 

Ερωτηματικό όμως ξεκινά να αποτελεί και η σεζόν του 2021

Τόσο η ανάκαμψη της τουριστικής αγοράς διεθνώς, όσο και η αποκατάσταση της ταξιδιωτικής εμπιστοσύνης θεωρείται πως θα πάρουν χρόνο. Και ενώ tour operators και μεγάλοι όμιλοι κρουαζιέρας έχουν μεταθέσει μεγάλο όγκο των κρατήσεων για το 2021 και συμβόλαια με ξενοδόχους έχουν σχεδιαστεί εξαρχής, η αγωνία είναι μεγάλη και το μέλλον καθόλου προβλέψιμο. Ίδια η κατάσταση και στις αεροπορικές εταιρείες που αναπροσαρμόζουν πτητικό πρόγραμμα και δρομολόγια.

Κανείς αυτήν τη στιγμή, εάν δεν αντιμετωπιστεί η πανδημία και δεν κυκλοφορήσει εμβόλιο, δεν μπορεί να προδιαγράψει τις συνθήκες που θα επικρατούν την επόμενη χρονιά, διεθνώς, στην Ελλάδα και στις ανταγωνιστικές χώρες. Σχεδιασμός δεν μπορεί να γίνει, ούτε σε επίπεδο τιμών.

Το μόνο σίγουρο είναι πως οι επιπτώσεις από την πανδημία θα είναι τεράστιες και μακροπρόθεσμες, τόσο για τις επιχειρήσεις, όσο και για την απασχόληση.

Πληροφορίες : https://www.capital.gr/

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑ
 
Atacon
web radio
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Σήμερα (30.9) η αποζημίωση ειδικού σκοπού και βραχυχρόνιας εργασίας
Αίτημα της ΟΛΜΕ προς τον ΕΟΔΥ για διενέργεια δωρεάν τεστ COVID-19 για τους εκπαιδευτικούς
Λήξη συναγερμού στο Mein Schiff.6. Αρνητικά και τα τρίτα τεστ στα 12 μέλη του πληρώματος
Παράταση υποβολής αιτήσεων για τους Παιδικούς Σταθμούς
Το μήνυμα και οι προτάσεις της MTC Group για την παγκόσμια μέρα Τουρισμού
Προς αναστολή καταβολής 22,9 εκατ. από τη Fraport Greece στο ΤΑΙΠΕΔ - Άνω των 150 εκ ευρώ τα διαφυγόντα κέρδη
Οι τουριστικές επιχειρήσεις λειτούργησαν με «ηρωϊκό τρόπο» τηρώντας ευλαβικά τα υγειονομικά πρωτόκολλα
Το πλήρωμα της Lufthansa απογειώθηκε και φέτος φορώντας παραδοσιακές βαυαρικές ενδυμασίες για το Oktoberfest
Μείωση 86% στα έσοδα από τον τουρισμό στο επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2020 σύμφωνα με την Τ.τ.Ε.
Και τα τουριστικά γραφεία στο πρόγραμμα "Τουρισμός Για Όλους"
Μην περιμένουμε εμβόλια αυτό τον χειμώνα. Ο χειμώνας θα βγει με μέτρα δημόσιας υγείας
Κυρ. Μητσοτάκης: Το δίλημμα είναι αυτοπροστασία ή καραντίνα
Το "100% Hotel Show" θα πραγματοποιηθεί on line
Conde Nast Traveller: 23 ελληνικά νησιά στην ανανεωμένη λίστα του
Το «ιστορικό» του Covid19 στην Ελλάδα από το National Geographic
Denaxa
Λιγνός_νέα
Hondos_200929
Poliiatreio
© 2020 Ιδιοκτησία: VOLCANO VIEW AE. All rights reserved.