Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2020

Σαν να μην υπήρξαν οι φετινές "καλοκαιρινές εκπτώσεις"

"Βουτιά" εμφάνισε η κατανάλωση την περίοδο των φετινών καλοκαιρινών εκπτώσεων (15/7-31/8/2020), με την υποχώρηση των πωλήσεων να είναι τέτοια που να ξαφνιάζει ακόμη και τους πλέον έμπειρους εμπόρους.


 

Σύμφωνα με Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της ΕΣΕΕ οι πωλήσεις τις τελευταίες 45 ημέρες, κινήθηκαν στα χειρότερα επίπεδα από το 2014.


 

Ειδικότερα, οκτώ στις 10 επιχειρήσεις (81%) αναφέρουν χαμηλότερες πωλήσεις από πέρυσι και μόνον το 4% των επιχειρήσεων αναφέρει αύξηση.


 

Αυτή είναι η χειρότερη επίδοση από το 2014 έχοντας το 2015 ως δεύτερη χειρότερη επίδοση. Τότε το 80% των επιχειρήσεων ανέφερε κάμψη πωλήσεων και το 5% αύξηση.


 

Φέτος το 75% των επιχειρήσεων είδε τα έσοδά του μειώνονται περισσότερο από 25% ενώ περίπου μία στις τρεις επιχειρήσεις (31%) αναφέρει κάμψη εσόδων άνω το 40%.


 

Σύμφωνα με το ΙΝΕΜΥ, η καθιερωμένη περιοδική έρευνα για τις θερινές εκπτώσεις του 2020 έδειξε μεγάλη κάμψη των πωλήσεων η οποία επιδεινώθηκε ακόμη και σε σχέση με το δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων του Ιουλίου. «Χωρίς αμφιβολία, το γεγονός αυτό ερμηνεύεται από την αύξηση των κρουσμάτων κατά τη διάρκεια του Αυγούστου σε συνδυασμό με τα απαραίτητα για την υγεία των πολιτών μέτρα που ελήφθησαν. Ωστόσο, τα μέτρα στήριξης που έλαβε η κυβέρνηση φαίνεται να απέτρεψαν την ολοκληρωτική κατάρρευση της αγοράς», αναφέρει η ΕΣΕΕ.


 

Συνοπτικά τα βασικά συμπεράσματα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ είναι τα εξής:


 

- Οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (81%) πραγματοποίησαν χαμηλότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια της θερινής εκπτωτικής περιόδου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι επιδόσεις μάλιστα των επιχειρήσεων ήταν χειρότερες συγκριτικά με το πρώτο δεκαπενθήμερο των θερινών εκπτώσεων τον Ιούλιο.


 

- Οι μισές επιχειρήσεις (50%) εκτιμούν πως οι πωλήσεις τους υποχώρησαν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων. Αντίθετα, μόλις μία στις τέσσερις (26%) σημείωσε ηπιότερη πτώση πωλήσεων έως 20%.


 

- Περίπου ένας στους δέκα (12%) επιχειρηματίες δήλωσε πως οι πωλήσεις τους ήταν εκείνες που ανέμεναν, αφού είχαν λάβει υπόψη τους την εκδήλωση και τον αντίκτυπο της πανδημίας. Αντίθετα, σχεδόν επτά στους δέκα (68%) επιχειρηματίες αιφνιδιάστηκαν από το μέγεθος των επιπτώσεων της πανδημίας και κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις από ότι εκτιμούσαν. Οι μικρές αποκλίσεις σε σχέση με το δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων του Ιουλίου δείχνει πως οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου για ηπιότερης έντασης αντίκτυπο δεν επιβεβαιώθηκαν.


 

- Η αβεβαιότητα από την κρίση υγείας και η εφαρμογή των μέτρων ατομικής προστασίας επηρέασε αρνητικά και την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, καθώς περισσότερες από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (82%) κατέγραψαν συρρίκνωση της επισκεψιμότητας σε σχέση με το 2019.


 

- Το 85% των επιχειρήσεων θεωρεί πως η πανδημία του κορωνοϊού επηρέασε σημαντικά την ψυχολογία των καταναλωτών, χαρακτηρίζοντάς την περισσότερο συγκρατημένη σε σχέση με πέρυσι.


 

- Οι οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (79%) υποστήριξε πως η πανδημία έχει επηρεάσει από μεγάλο έως πολύ μεγάλο βαθμό τη λειτουργία τους.


 

- Οι μισές επιχειρήσεις (52%) θεωρούν πως η υποχρεωτική χρήση μάσκας στο χώρο του καταστήματος έχει επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία του καταστήματος και μόλις μία στις πέντε (19%) πως το έχει επηρεάσει θετικά.


 

- Σχεδόν σε τρεις από τέσσερις επιχειρήσεις (73%) οι πελάτες χρησιμοποίησαν κυρίως κάρτες κατά τις συναλλαγές τους. Η εξοικείωση των πελατών με το πλαστικό χρήμα και τα μέσα ηλεκτρονικής πληρωμής, από την περίοδο επιβολής των “Capital Controls”, σίγουρα λειτούργησαν ευνοϊκά προς αυτήν την κατεύθυνση τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, η υγειονομική κρίση και τα μέσα ατομικής προστασίας υπαγόρευσαν τον ισχυρό περιορισμό της χρήσης μετρητών (μόνο στο 4% των επιχειρήσεων χρησιμοποιήθηκαν κυρίως μετρητά).

 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑ
 
Atacon
Denaxa
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Λήξη συναγερμού στο Mein Schiff.6. Αρνητικά και τα τρίτα τεστ στα 12 μέλη του πληρώματος
Παράταση υποβολής αιτήσεων για τους Παιδικούς Σταθμούς
Το μήνυμα και οι προτάσεις της MTC Group για την παγκόσμια μέρα Τουρισμού
Προς αναστολή καταβολής 22,9 εκατ. από τη Fraport Greece στο ΤΑΙΠΕΔ - Άνω των 150 εκ ευρώ τα διαφυγόντα κέρδη
Οι τουριστικές επιχειρήσεις λειτούργησαν με «ηρωϊκό τρόπο» τηρώντας ευλαβικά τα υγειονομικά πρωτόκολλα
Το πλήρωμα της Lufthansa απογειώθηκε και φέτος φορώντας παραδοσιακές βαυαρικές ενδυμασίες για το Oktoberfest
Μείωση 86% στα έσοδα από τον τουρισμό στο επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2020 σύμφωνα με την Τ.τ.Ε.
Και τα τουριστικά γραφεία στο πρόγραμμα "Τουρισμός Για Όλους"
Μην περιμένουμε εμβόλια αυτό τον χειμώνα. Ο χειμώνας θα βγει με μέτρα δημόσιας υγείας
Κυρ. Μητσοτάκης: Το δίλημμα είναι αυτοπροστασία ή καραντίνα
Το "100% Hotel Show" θα πραγματοποιηθεί on line
Conde Nast Traveller: 23 ελληνικά νησιά στην ανανεωμένη λίστα του
Το «ιστορικό» του Covid19 στην Ελλάδα από το National Geographic
Αποζημιώσεις 83,4 εκατ. ζητούν οι εργολάβοι των αυτοκινητοδρόμων
Το Υπουργείο Ναυτιλίας για την Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας 2020
web radio
Λιγνός_νέα
Hondos_200929
Poliiatreio
© 2020 Ιδιοκτησία: VOLCANO VIEW AE. All rights reserved.