Μπορεί η πολιτική αεροπορία από τις χώρες της Ευρώπης να επανεκκινήθηκε και οι αεροπορικές εταιρίες να έχουν διαθέσιμο ένα μεγάλου εύρους πλέγμα πτήσεων, οι εν δυνάμει όμως ταξιδιώτες εμφανίζονται επιφυλακτικοί, γεγονός που αποτυπώνεται στην τουριστική κίνηση, αλλά και στις κρατήσεις.
Σύμφωνα με στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας, τα καταστήματα τουριστικού ενδιαφέροντος καταγράφουν κατακόρυφη πτώση του τζίρου λόγω έλλειψης πελατείας, ενώ αρκετά παραμένουν κλειστά.
Αξίζει να αναφερθεί ότι δεδομένης της έλλειψης στοιχείων από κατά τόπους εμπορικούς συλλόγους, τα στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας απηχούν σε μεγάλο βαθμό τις συνθήκες που επικρατούν και σε άλλες τουριστικές αγορές της χώρας.
«Η αγορά μετά τον κοροναϊό δεινοπαθεί» δηλώνει ο Σταύρος Καφούνης πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας προσθέτοντας πως οι επιχειρηματίες στο κέντρο της Αθήνας «είναι στα κάγκελα».
Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς οι επιχειρήσεις «βλέπουν τους τζίρους να βυθίζονται», όπως απέδειξε και σχετική μελέτη του Συλλόγου. Ειδικότερα, «στην τουριστική περιοχή Πλάκα και Μοναστηράκι το 80% των επιχειρήσεων δεν άνοιξαν ή είχαν μηδενικό τζίρο το πρώτο δεκαήμερο μετά την πανδημία», ενώ και «η υπόλοιπη Αθήνα κινείται με πτωτικούς ρυθμούς» ανέφερε ο κ. Καφούνης.
Για την επανεκκίνηση της αγοράς του κέντρου της Αθήνας, ο κ. Καφούνης τόνισε πως «είμαστε σε συνεργασία με τον δήμο και σχεδιάζουμε κινήσεις με το δήμαρχο», ανακοινώνοντας το επόμενο διάστημα συγκεκριμένες προσφορές μέσω της πλατφόρμας Athens is back.
Παράλληλα, «η αγορά σε πανελλήνιο επίπεδο κινείται σε πολύ δύσκολους ρυθμούς. Το εξάμηνο που περνάει κάθε μέρα κινείται ακόμη πιο δύσκολα» παρατήρησε ο Πρόεδρος και κατέληξε ότι πρέπει «να ρυθμίσουμε το θέμα των ενοικίων των επιχειρήσεων», μετά και τις θετικές εξελίξεις για τις μικροπιστώσεις.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας σε 153 επιχειρήσεις της ευρύτερης περιοχής, πέραν των απωλειών της δίμηνης «αργίας», από την επαναλειτουργία τους έως σήμερα, καμιά δεν είχε καλύτερο ή έστω ίδιο επίπεδο πωλήσεων σε σχέση με το 2019. Η συντριπτική πλειονότητα (79,1%), είτε δεν άνοιξε καθόλου το κατάστημα είτε πραγματοποίησε σχεδόν μηδενικό τζίρο κατά τον πρώτο μήνα επαναλειτουργίας της επιχείρησής της.
Σύμφωνα με στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας, τα καταστήματα τουριστικού ενδιαφέροντος καταγράφουν κατακόρυφη πτώση του τζίρου λόγω έλλειψης πελατείας, ενώ αρκετά παραμένουν κλειστά.
Αξίζει να αναφερθεί ότι δεδομένης της έλλειψης στοιχείων από κατά τόπους εμπορικούς συλλόγους, τα στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας απηχούν σε μεγάλο βαθμό τις συνθήκες που επικρατούν και σε άλλες τουριστικές αγορές της χώρας.
«Η αγορά μετά τον κοροναϊό δεινοπαθεί» δηλώνει ο Σταύρος Καφούνης πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας προσθέτοντας πως οι επιχειρηματίες στο κέντρο της Αθήνας «είναι στα κάγκελα».
Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς οι επιχειρήσεις «βλέπουν τους τζίρους να βυθίζονται», όπως απέδειξε και σχετική μελέτη του Συλλόγου. Ειδικότερα, «στην τουριστική περιοχή Πλάκα και Μοναστηράκι το 80% των επιχειρήσεων δεν άνοιξαν ή είχαν μηδενικό τζίρο το πρώτο δεκαήμερο μετά την πανδημία», ενώ και «η υπόλοιπη Αθήνα κινείται με πτωτικούς ρυθμούς» ανέφερε ο κ. Καφούνης.
Για την επανεκκίνηση της αγοράς του κέντρου της Αθήνας, ο κ. Καφούνης τόνισε πως «είμαστε σε συνεργασία με τον δήμο και σχεδιάζουμε κινήσεις με το δήμαρχο», ανακοινώνοντας το επόμενο διάστημα συγκεκριμένες προσφορές μέσω της πλατφόρμας Athens is back.
Παράλληλα, «η αγορά σε πανελλήνιο επίπεδο κινείται σε πολύ δύσκολους ρυθμούς. Το εξάμηνο που περνάει κάθε μέρα κινείται ακόμη πιο δύσκολα» παρατήρησε ο Πρόεδρος και κατέληξε ότι πρέπει «να ρυθμίσουμε το θέμα των ενοικίων των επιχειρήσεων», μετά και τις θετικές εξελίξεις για τις μικροπιστώσεις.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας σε 153 επιχειρήσεις της ευρύτερης περιοχής, πέραν των απωλειών της δίμηνης «αργίας», από την επαναλειτουργία τους έως σήμερα, καμιά δεν είχε καλύτερο ή έστω ίδιο επίπεδο πωλήσεων σε σχέση με το 2019. Η συντριπτική πλειονότητα (79,1%), είτε δεν άνοιξε καθόλου το κατάστημα είτε πραγματοποίησε σχεδόν μηδενικό τζίρο κατά τον πρώτο μήνα επαναλειτουργίας της επιχείρησής της.