Την σθεναρή αντίθεσή του στο τέλος των 20 ευρώ ανα επιβάτη κρουαζιέρας εκφράζει ο δήμαρχος Μυκόνου Χρήστος Βερώνης στην σελίδα του στο Facebook αλλά και σε μέσα ενημέρωσης που ρωτούν τη γνώμη του για το μέτρο. Συγκεκριμένα ο κ. Βερώνης αναφέρει οτι πράγματι είχε ζητηθεί αύξηση απο τα 0,35 ευρώ απο επιβάτη που εισέπρατε το λιμενικό ταμείο Μυκόνου, πλήν όμως όχι τόσο μεγάλη στα 20 ευρώ το άτομο και μάλιστα χωρίς η Μύκονος να έχει εκφράσει προβλήματα συνωστισμού και "υπερτουρισμού" όπως η Σαντορίνη, που όπως αναφέρει δεν έχει λιμάνι ενώ οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων χρειάζονται ώρες για να προσεγγίσουν το νησί και την πόλη του. Απο τα παραπάνω είναι σαφές οτι ο κ. Βερώνης αντιτείθεται στο τιμωρητικό όπως το χαρακτηρίζει μέτρο, ενώ παίρνει αποστάσεις απο την Σαντορίνη για την οποία εννοεί σαφώς οτι ήταν απο πλευράς της που προκλήθηκε αυτό το απαράδεκτο, εισπρακτικό και τιμωρητικό μέτρο.
Στη δήλωσή του ο κ. Βερώνης μεταξύ άλλων αναφέρει τα εξής :
Είχαμε τονίσει όπως γράφει και η ανακοίνωση του Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, ότι το τέλος πρέπει να είναι ανταποδοτικό και να στοχεύει σε έργα βελτίωσης και ανάπτυξης των Λιμενικών υποδομών, άρα να εξακολουθήσει να το εισπράττει το ΔΛΤΜ, ή ο Δήμος.
Είχαμε παρακολουθήσει προ μηνών δηλώσεις του Πρωθυπουργού εναντίον του υπερτουρισμού και της κρουαζιέρας και μας είχαν προξενήσει εντύπωση, δεδομένου ότι εμείς, όπως παραδέχτηκαν και Αμερικανοί δημοσιογράφοι, ουδεμία σχέση έχουμε με τη Σαντορίνη που δεν έχει λιμάνι, και επιπλέον οι επισκέπτες ενός κρουαζιεροπλοίου γαι να ανέβουν με το τελεφερίκ στα Φηρά, θέλουν 2 με 2.5 ώρες.
Είχαμε τονίσει επίσης, ότι το ΔΛΤΜ έχει φτιάξει την ηλεκτρονική πλατφόρμα για το 2025 , προκειμένου να υπάρχει εξορθολογισμός και να μην υπάρχουν πλέον κάποιες μέρες με πολλά πλοία και κάποιες δίχως πλοίο, πράγμα που τα στοιχεία δείχνουν ότι θα λειτουργήσει άριστα.
Επιπλέον είχαμε ακούσει τη δήλωση για σκέψεις αύξησης των τελών κρουαζιέρας υπέρ των νησιών.
Οι τελευταίες όμως δηλώσεις της υπερβολικής, άρα τιμωρητικής αύξησης του τέλους μας βρίσκουν αντίθετους.
Επιπλέον η απόδοση στα Δημοτικά Λιμενικά ταμεία ή στο Δήμο, μόνο του 1/3 των χρημάτων, δείχνει ότι πρόκειται για εισπρακτικό μέτρο και όχι για τέλος κρουαζιέρας και δημιουργεί διεθνή αναταραχή και επιπλέον ζημιά σε πολλά επαγγέλματα και στην οικονομία της Μυκόνου.
Έτσι όταν σήμερα μου ζητήθηκε νεώτερη δήλωση μετά τις εξαγγελίες της Υπουργού Τουρισμού και γνωρίζοντας ότι δεν θα παιχτεί ολοκλήρη η δήλωση, προσπάθησα ότι δηλώσω να είναι σε μία πρόταση για να μην μπορεί να περικοπεί.
Φυσικά πρόβαλαν το Δήμαρχο Σαντορίνης που συμφωνεί, εστω με την παρατήρηση τα τέλη να τα εισπράττει Δήμος, ενώ τη δική μου δήλωση, δεν την έπαιξαν καθόλου!
Η δήλωση:
"Απαράδεκτο εισπρακτικό μέτρο που δεν έχει καμία σχέση με την αύξηση και την ανταποδοτικότητα που ζητούσαν οι δήμοι για την βελτίωση των λιμενικών και τουριστικών υποδομών της τάξεως 4- 5 € ετησίως και για όλα τα λιμάνια, σε σχέση με τα 0,35€ ανά επιβάτη που πλήρωναν μέχρι σήμερα, αλλά στοχεύει στην εξαφάνιση της κρουαζιέρας από τη Μύκονο με την δικαιολογία του υπερτουρισμού, κάτι που δεν ισχύει για την Μύκονο όπως αλλού, και στοχεύει επίσης στην είσπραξη των 2/ 3 από το Κράτος.
Στη δήλωσή του ο κ. Βερώνης μεταξύ άλλων αναφέρει τα εξής :
Είχαμε τονίσει όπως γράφει και η ανακοίνωση του Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, ότι το τέλος πρέπει να είναι ανταποδοτικό και να στοχεύει σε έργα βελτίωσης και ανάπτυξης των Λιμενικών υποδομών, άρα να εξακολουθήσει να το εισπράττει το ΔΛΤΜ, ή ο Δήμος.
Είχαμε παρακολουθήσει προ μηνών δηλώσεις του Πρωθυπουργού εναντίον του υπερτουρισμού και της κρουαζιέρας και μας είχαν προξενήσει εντύπωση, δεδομένου ότι εμείς, όπως παραδέχτηκαν και Αμερικανοί δημοσιογράφοι, ουδεμία σχέση έχουμε με τη Σαντορίνη που δεν έχει λιμάνι, και επιπλέον οι επισκέπτες ενός κρουαζιεροπλοίου γαι να ανέβουν με το τελεφερίκ στα Φηρά, θέλουν 2 με 2.5 ώρες.
Είχαμε τονίσει επίσης, ότι το ΔΛΤΜ έχει φτιάξει την ηλεκτρονική πλατφόρμα για το 2025 , προκειμένου να υπάρχει εξορθολογισμός και να μην υπάρχουν πλέον κάποιες μέρες με πολλά πλοία και κάποιες δίχως πλοίο, πράγμα που τα στοιχεία δείχνουν ότι θα λειτουργήσει άριστα.
Επιπλέον είχαμε ακούσει τη δήλωση για σκέψεις αύξησης των τελών κρουαζιέρας υπέρ των νησιών.
Οι τελευταίες όμως δηλώσεις της υπερβολικής, άρα τιμωρητικής αύξησης του τέλους μας βρίσκουν αντίθετους.
Επιπλέον η απόδοση στα Δημοτικά Λιμενικά ταμεία ή στο Δήμο, μόνο του 1/3 των χρημάτων, δείχνει ότι πρόκειται για εισπρακτικό μέτρο και όχι για τέλος κρουαζιέρας και δημιουργεί διεθνή αναταραχή και επιπλέον ζημιά σε πολλά επαγγέλματα και στην οικονομία της Μυκόνου.
Έτσι όταν σήμερα μου ζητήθηκε νεώτερη δήλωση μετά τις εξαγγελίες της Υπουργού Τουρισμού και γνωρίζοντας ότι δεν θα παιχτεί ολοκλήρη η δήλωση, προσπάθησα ότι δηλώσω να είναι σε μία πρόταση για να μην μπορεί να περικοπεί.
Φυσικά πρόβαλαν το Δήμαρχο Σαντορίνης που συμφωνεί, εστω με την παρατήρηση τα τέλη να τα εισπράττει Δήμος, ενώ τη δική μου δήλωση, δεν την έπαιξαν καθόλου!
Η δήλωση:
"Απαράδεκτο εισπρακτικό μέτρο που δεν έχει καμία σχέση με την αύξηση και την ανταποδοτικότητα που ζητούσαν οι δήμοι για την βελτίωση των λιμενικών και τουριστικών υποδομών της τάξεως 4- 5 € ετησίως και για όλα τα λιμάνια, σε σχέση με τα 0,35€ ανά επιβάτη που πλήρωναν μέχρι σήμερα, αλλά στοχεύει στην εξαφάνιση της κρουαζιέρας από τη Μύκονο με την δικαιολογία του υπερτουρισμού, κάτι που δεν ισχύει για την Μύκονο όπως αλλού, και στοχεύει επίσης στην είσπραξη των 2/ 3 από το Κράτος.